– Jedno vrijeme postojalo je preduzeće, imali smo čak određeni broj zaposlenih, ali smo, da se narodski izrazim, to razvalili
– „Aerodromi RS“ ponovo će ove godine dati desetine hiljada KM javnog novca za dokazivanje opravdanosti fantomske piste
JAHORINA – Republika Srpska nije odustala od izgradnje aerodroma Trebinje. Već ove godine postoje inicijative i nosilac posla je Aerodrom Banjaluka. Jedno vrijeme postojalo je preduzeće, imali smo čak određeni broj zaposlenih, ali smo, da se narodski izrazim, to razvalili. Mnogo je i stranih investitora koji se interesuju za ovu lokaciju, kazao je danas na Jahorina ekonomskom forumu ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić.
On se, kako je rekao, uzda i u gradonačelnika Trebinja Luku Petrovića koji forsira infrastrukturne projekte.
„Nadam se da će svojim pritiscima sigurno ubrzati ovaj proces“, kazao je kratko.
Trninić je danas propustio da kaže da je bajka o aerodromu u Trebinju predstavljena kao veliki investicioni projekat, ali da je preduzeće „Aerodrom Trebinje“ vlast u RS ugasila 2014. godine te da je to što „smo razvalili“ poreske obveznike koštalo više od milion maraka.
Novac građana RS, tačnije oko 94.000 KM, i ove godine će biti potrošen kroz novi tender „Aerodroma RS“ za izradu analize razvoja trebinjske piste. Ipak, u ovom javnom preduzeću ne žele da potvrde kada će tender biti raspisan.
„Prema planu javnih nabavki za 2018. godinu za izradu analize razvoja aerodroma u Trebinju biće izdvojeno 80.000 KM. Uprava preduzeća još nije donijela odluku u kom periodu će biti raspisan tender za izradu ove analize“, naveli su u „Aerodromima“ u pisanom odgovoru za CAPITAL, bez navođenja da će biti potrebno izdvojiti i dodatnih 13.600 KM poreza na dodatnu vrijednost.
Prema ranijim izjavama nadležnih, analiza bi trebalo da pokaže opravdanost cijele ideje aerodroma u Trebinju. Ipak, ovo nije prvi put da se dokument izrađuje o trošku građana. Ranija studija razvoja fantomskog aerodroma, koju je radila jedna austrijska firma, ocijenjena je kao nepotpuna.
Javno preduzeće, koje se „rukovodilo“ nepostojećom pistom, tokom petogodišnjeg rada potrošilo je više od milion KM iz budžeta, a Vlada RS u januaru 2014. godine konačno ga je ugasila u januaru 2014. godine.
Za tih pet godina rada „Aerodroma Trebinje“ urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora.
Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.
“Nismo odustali od gradnje i realizacije projekta Aerodroma u Trebinju, samo je svjetska ekonomska kriza doprinijela da realizacija projekta ide sporije. Tražimo investitora koji će biti partner Vladi i koji će podržati gradnju aerodroma i piste na Zubačkom polju”, izjavio je Dodik 2013. godine.
Prema ranijim obećanjima, trebinjski aerodrom trebalo je da bude operativan još od 2010. godine, jer su tada predstavljene studije koje su „pokazale da postoji opravdanost ovog projekta“. Plan je bio da se u gradnju aerodroma uloži oko 60 miliona KM, kako bi mogao, samo u prvoj fazi, da prima 250.000 putnika godišnje.
Tender namješten predsjedniku NO „Aerodroma RS“
“Aerodromi RS ” prekršili su prošle godine Zakon o javnim nabavkama BiH i Zakon o javnim preduzećima RS, jer su ugovor za izradu strategije razvoja međunarodnog aerodroma Trebinje sklopili sa firmom „Way2Go“ u vlasništvu Zorana Injca, predsjednika Nadzornog odbora “Aerodroma RS”.
Preduzeće je 24. avgusta donijelo odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a građane RS sve je trebalo da košta 87.000 KM. Ugovor je poništen nakon što su otkrivene malverzacije.
CAPITAL: Žana Gauk