ŠAMAC, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić izjavio je danas da su vrlo interesantne mogućnosti i planovi da se ponovo osposobe Luka i željeznička stanica u Šamcu kako bi vršile funkcije koju su nekada imale.
“Nezaobilazan je interes željeznice koja bi, osposobljavanjem i ponovnim pokretanjem Luke Šamac, dobila više na značaju i prevozila bi teret. Razgovarali smo i sa predstavnicima željeznice, šta je to neophodno da bi i ona mogla vršiti svoju funkciju kako treba”, kaže Trninić koji je danas posjetio Luku i Željezničku stanicu u Šamcu.
On je dodao da su željeznice stradale u poplavama i da je došlo do velikih oštećenja pruge u dužini od tri kilometra, koju su “Željeznice Republike Srpske” sanirale vlastitim sredstvima da bi omogućile kakav-takav saobraćaj i prevoz tereta.
Trninić je dodao da je želja da se, osim kargo, uspostavi i putnički saobraćaj.
On je rekao da je plan Uprave “Željeznica Republike Srpske”, kojim je predviđeno i osposobljavanje ovog pravca, danas trebalo da bude razmatran na sjednici Vlade Republike Srpske, ali je odgođen za sljedeću sedmicu.
Ministar Trninić kaže da Luci Šamac, kao privatnom preduzeću, Vlada Srpske može pomoći u početku oko saniranja ili reprograma obaveza Luke prema budžetu, poreskoj upravi i sličnim pitanjima.
“Svojim kontaktima i propisima Vlada Republike Srpske će omogućiti da Luka lakše i bolje posluje i da ima bolji ambijent nego ranije”, kaže Trninić.
Predsjednik Skupštine Šamca Predrag Marinković kaže da je optimistično što je Luka sada obnovila rad, što je od strateškog značaja za opštinu i Republiku Srpsku.
“Razgovarali smo kako mogu lokalna zajednica, Ministarstvo i Vlada da pomognu u pokretanju Luke da radi većim kapacitetima”, kaže Marinković.
On dodaje da su predstavnici opštine Šamac razgovarali sa ministrom Trninićem i o radnicima Luke, kojima je ostalo neisplaćeno oko 20 ličnih dohodaka, kao i javni dug prema poreskoj upravi, budžetu i drugo.
“Želimo da pokušamo dogovoriti reprogram kao vid podrške boljem zapošljavanju”, rekao je Marinković i dodao da postoji šansa da u maju broj zaposlenih u Luci bude, sa trenutnih 10, povećan na 25.
Direktor Luke Zoran Sikimić kaže da su nakon četiri godine uspjeli da istovare prvu baržu u Šamcu.
“Želimo da sredimo Luku u svim njenim potencijalima – saobraćajnim, riječnim, željezničkim. Danas i juče je istovareno 1200 tona i danas treba da bude istovareno na obalu još 1300 tona i prevezeno do Dervente oko 800 tona čelične trake”, kaže Sikimić.
On je dodao da je neophodno da se prvo uradi sanacija željezničkog kolosijeka koji je oštećen od poplave u dužini od 600 metara, da bi kombinovali riječni i željeznički saobraćaj.
“To je put kojim ova luka može da ozdravi”, rekao je Sikimić. Srna