BRISEL – Zbog neprodanih zaliha, evropski i američki modni brendovi značajno su smanjili proljećne narudžbe azijskim proizvođačima tekstila.
Kako piše Reuters, globalna tekstilna industrija nadala se da će joj 2021. biti daleko bolja nego prethodna godina kada je zbog zatvaranja ekonomskih aktivnosti, ali i trenda rada od kuće potražnja za odjećom pala 17 posto.
Međutim, novi talas zatvaranja evropskih privreda te vrlo spora dinamika vakcinisanja u većini svjetskih država ta su nadanja dobrano raspršile. Neki veliki zapadni trgovci odjećom ističu kako se “guše” u zalihama prošlogodišnje odjeće koja bi uobičajeno bila rasprodata tokom jesenskih i zimskih sniženja.
Na primjer, britanski trgovac Primark otkrio je Reutersu da mu u skladištima stoji oko 150 miliona funti (205 miliona dolara) vrijedna odjeća iz sezone proljeće/ljeto 2020. te 200 miliona funti vrijedna kolekcija jesen/zima. No, Primarkov problem samo je kap u moru nevolja s kojima se trenutno suočava tekstilna industrija.
Konsultantska kompanija McKinsey procjenjuje da globalna vrijednost neprodate odjeće u buticima i skladištima iznosi između 140 i 160 milijardi eura. To je dvostruko više od uobičajenih nivoa. U skladu sa tim, smanjuju se nove narudžbe. Britanski Marks & Spencer te njemački Hugo Boss najavili su da će naručiti manje odjeće za proljećnu kolekciju nego što je uobičajeno.
(Poslovni.hr)