SARAJEVO, S obzirom na nedavne svečanost povodom početka gradnje pojedinih dionica na autoputevima u Bosni i Hercegovini, nije loše podsjetiti se koliko je kilometara modernih saobraćajnica zaista u nastanku.
Svečanosti koje prate visoke zvanice, ceremonije i simbolika odaju privid velikih kretanja u smjeru ubrzanja gradnje autoputeva. Ipak, pravedno je napomenuti da to ipak nije slučaj i da je trenutno u izgradnji tek nešto oko 33 kilometra novog autoputa u BiH.
Poređenja radi, Srbija je u drugoj polovini ove godine imala približno jednak broj ceremonija vezanih za autoputeve, ali s jednom bitnom razlikom. Susjedi nisu obilježavali početak gradnje nekoliko kilometara, nego su kroz dva svečana otvorenja u saobraćaj pustili više od 80 kilometara moderne saobraćajnice.
Kako ćete vidjeti iz priloženog reza stanja na terenu, otvorenjima prisustvuju čelnici najmoćnijih stranaka, zvaničnici na svim nivoima pa i predstavnici Evropske unije.
U Federaciji Bosne i Hercegovine gradi se na nekoliko dionica, a najveće su u Hercegovini. Riječ je o dionicama koje se nadovezuju na postojeću od granice s Hrvatskom do Zvirovića i “kreću” se ka sjeveru, odnosno prema Mostaru. To su Zvirovići – Počitelj i Buna – Počitelj.
Početak radova na prvoj spomenutoj dionici dugoj deset kilometara nedavno su obilježili Dragan Čović i ambasador NR Kine. Treba napomenuti da se most “Počitelj”, koji je u sastavu dionice, još uvijek ne gradi te da se i za njega s pravom može očekivati svečani kamen temeljac.
Autoput od Počitelja i Bune, druga spomenuta dionica, gradi se već neko vrijeme i trebao bi biti završen na ljeto 2020. Ovih nešto više od sedam kilometara biće beskorisno bez okončanja radova na dionici Zvirovići – Počitelj uključujući most, a što neće biti završeno prije 2022. godine.
Kod Zenice se pravi jedna od najzahtjevnijih dionica na autoputevima u BiH, Klopče – Pečuj, i dugačka je više od osam kilometara uključujući u ponedjeljak započeto kopanje jednog od najdužih tunela u državi. Ovaj dio autoputa A1 poznat i kao Zenička zaobilaznica također neće biti u potpunosti završen prije 2021., odnosno 2022. godine, zavisno od dijela dionice.
Kopanje tunela ispratili su direktor ACFBiH Adnan Terzić, ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, predsjednik FBiH Marinko Čavara, direktorica EBRD ureda u BiH Manuela Naessl te šef Delegacije EU u BiH i specijalni predstavnik EU u BiH ambasador Johann Sattler.
Posljednja dionica u FBiH nalazi se na Savi, od Svilaja prema istoimenom mostu uključujući i sam most, čime ta mala dionica dobija nešto više od 1,4 kilometara.
U Republici Srpskoj nedavno je, opet svečano, započeta gradnja 6,1 kilometar duge dionice od Doboja prema jugu. Ta dionica je dio Koridora 5C u RS i prirodni je nastavak na autoput A1 u FBiH.
Prilikom ozvaničenja početka gradnje svečanosti je prisustvovao politički vrh RS – predsjednica Republike Srpske Željka Cvijanović, predsjednik Vlade RS Radovan Višković i nezaobilazni Milorad Dodik. Klix.ba