Capital.ba

TikTok pokreće žalbu protiv prodaje ili zabrane u SAD

16.09.2024. / 15:11

VAŠINGTON – TikTok će u ponedjeljak početi da iznosi argumente protiv zakona koji će ga zabraniti u SAD osim ako kineski vlasnik BiteDance ne proda aplikaciju za društvene medije u roku od devet mjeseci.

FOTO: Pixabay

Mjera, koju je predsjednik Bajden potpisao u aprilu, podstaknuta je zabrinutošću da su podaci američkih korisnika ranjivi na eksploataciju od strane kineske vlade, piše BBC.

TikTok i BiteDance su uvijek poricali veze sa kineskim vlastima i opisivali zakon kao „izuzetan upad u prava na slobodu govora“. Firma, koja tvrdi da ima više od 170 miliona američkih korisnika, iznijeće svoje argumente pred tročlanim vijećem na apelacionom sudu u Vašingtonu.

Predstavnicima kompanije će se pridružiti osam kreatora TikTok-a, uključujući rančera iz Teksasa i pekara iz Tenesija, koji kažu da se oslanjaju na platformu kako bi plasirali svoje proizvode i zaradili za život.

Advokati iz Ministarstva pravde (DoJ) će zatim nastaviti da izlažu svoj slučaj.

Pored zabrinutosti za podatke, zvaničnici Ministarstva pravde i zakonodavci izrazili su zabrinutost zbog mogućnosti da kineska vlada koristi TikTok za širenje propagande Amerikancima.

Međutim, zagovornici moćnih američkih prava na slobodu govora, sadržanih u Prvom amandmanu Ustava SAD, kažu da bi poštovanje zakona o oduzimanju ili zabrani bilo poklon autoritarnim režimima svuda.

„Ne treba da se čudimo ako represivne vlade širom svijeta citiraju ovaj presedan kako bi opravdale nova ograničenja prava svojih građana na pristup informacijama, idejama i medijima iz inostranstva“, rekao je Кsiangnong Vang, advokat na Univerzitetu Кolumbija Кnight First. Institut za amandmane.

Vang je takođe kritikovao zakonodavce zbog nejasnoća u pogledu konkretnih prijetnji po nacionalnu bezbjednost za koje kažu da TikTok predstavlja.

„Ne možemo da se sjetimo nijednog prethodnog slučaja u kojem je tako široko ograničenje prava na Prvi amandman utvrđeno kao ustavno na osnovu dokaza koji nisu objelodanjeni“, rekao je on.

Međutim, prema Džejmsu Luisu, iz Centra za strateške i međunarodne studije u Vašingtonu, zakon je sastavljen tako da izdrži sudsku kontrolu.

„Suština slučaja protiv TikTok-a je veoma jaka“, rekao je Luis.

Кljučna stvar je da li sud prihvata da zahtjev za oduzimanje imovine ne reguliše govor.

Luis je dodao da se sudovi obično povjeravaju predsjedniku u pitanjima nacionalne bezbjednosti.

Bez obzira na to kako je presudio žalbeni sud, većina stručnjaka se slaže da bi slučaj mogao da se oduži mjesecima, ako ne i duže.

„Ništa se neće riješiti sledeće nedelje“, rekao je Mike Proulk, potpredsjednik i direktor istraživanja u analitičkoj firmi Forrester.

Ovo je veliki ulog i veoma komplikovana zagonetka koja će vjerovatno ići sve do Vrhovnog suda.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: TikTok pokreće žalbu protiv prodaje ili zabrane u SAD

    1. Ratko

      Za zapad, a posebno za amere sloboda govora, otvoreno tržište…demokratija i sva druga ljudska i životinjska :) prava su na prvom mjestu, ali ipak postoji jedna mala sitnica vezana za sve ovo, a to je da oni sve ovo najviše vole da sprovode u drugim državama i kada njima odgovara, a ako se pojavi neko jači od njihovih medija za širenje “istine”, neko jači u nekoj industriji eee onda ipak to ne može tako :)
      FB, instagram i ostali sve mogu, ali TT ipak ne, osiiim ako ne bude u njihovom vlasništvu pa da promoviše njihovu istinu…