BANJALUKA, Nenaplaćena potraživanja “Šuma RS” iznose 57 miliona KM i imaju najveći negativan uticaj na likvidnost ovog preduzeća, navodi se u polugodišnjem izvještaju o izvršenju proizvodno-finansijskog plana “Šuma”.
U izvještaju se ističe da u strukturi ukupnih potraživanja 13,3 miliona KM otpada na bivša državna preduzeća drvne industrije, na nove državne pilane 4,2 miliona KM, na privatna preduzeća iz RS 32,7 miliona KM, dok je od preduzeća iz FBiH nenaplaćeno nešto više od dva miliona KM.
Nenaplaćena potraživanja od državnih ustanova i budžetskih korisnika 3,6 miliona KM, od kupaca iz inostranstva 767.340 KM, a od fizičkih lica 495.362.
– Globalna ekonomska kriza, te nepovoljna zakonska rješenja uticali su da “Šume” na kraju prvog polugodišta nemaju dugoročnu finansijsku ravnotežu, te da se dio stalne imovine i zaliha finansira iz kratkoročnih vlastitih i tuđih izvora u iznosu od 28,4 miliona maraka – navodi se u izvještaju.
V.d. direktora “Šuma RS” Radenko Laketić istakao je da je naplata potraživanja veliki problem, dodajući da će značajan broj utuženih potraživanja kojih ima oko 33 miliona, vjerovatno ostati nenaplaćen.
– Očekujem da ćemo na kraju godine ostvariti bar dva miliona maraka dobiti – kazao je Laketić.
Dugoročne obaveze “Šuma RS” u prvih šest mjeseci ove godine iznosile su 17,5 miliona KM, dok su u istom periodu prošle godine bile 17,2 miliona maraka. Kada su u pitanju kratkoročne obaveze, one su u prvom polugodištu iznosile 104,4 miliona KM, a u istom periodu lani 82,3 miliona.
U izvještaju se naglašava da se i dalje kao trajan zadatak nameće sprovođenje mjera poslovno-finansijske konsolidacije u svim dijelovima preduzeća, što podrazumijeva štednju na svim nivoima, kao i programsko rješavanje viška radne snage.
– Potrebno je raditi i na svođenju svih zaliha na optimum, boljoj naplati i odabiru solventnijih kupaca, konačnom rješenju dugotrajnog duga državnih preduzeća drvne industrije – naglašava se u izvještaju.
Uprava preduzeća je konstatovala da uprkos relativno dobrim finansijskim i proizvodnim rezultatima “Šume RS” imaju prostor da se dobit još značajnije poveća.
– Uprava je donijela zaključak da Radna grupa za proizvodno-finansijsku konsolidaciju, detaljno analizira poslovanje organizacionih dijelova koji su iskazali gubitak i u kojima je prisutna izrazita nelikvidnost, te da od njihovih direktora zatraže izradu vlastitih programa proizvodno-finansijske konsolidacije – naglašava se u izvještaju.
Ukupna dobit na nivou preduzeća u prvih šest mjeseci iznosila je 950.267 KM. Šest organizacionih dijelova “Šuma RS” imali su gubitak u poslovanju i to šumska gazdinstva “Birač”, “Doboj”, “Botin”, “Panos”, “Prijedor” i CZGK “Trebinje”.
Zaposleni
U izvještaju “Šuma RS” navodi se da je ukupan broj zaposlenih na kraju prvog polugodišta bio 4.348 što je za 93 radnika manje nego prošle godine u isto vrijeme.
Prosječna mjesečna neto plata po radniku zajedno sa naknadama iznosila je 804 KM i neznatno je manja u odnosu na isti period lani kada je iznosila 810. Prosječna mjesečna neto plata bez naknada po radniku je 650 KM. (Glas Srpske)
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sve je poznato da je otišlo u maglu, i nema druge nego tražiti maglu i zamajavati ovaj jadni i bijedni narod bacanjem magle u oči. Za kiosk ode i dedovina, ako ste državi ostali dužni, za milione i krađe, pa i ove iz šuma niko ne odgovara. v.d. ne bacaj maglu ljudima u oči i ne manipulišite više ovim narodom kao da smo ludi.