ZAGREB, Hrvatska vlada je u nizu nepopularnih mjera donijela i odluku da najstarije brodogradilište u Kraljevici ide u stečaj.
Riječ je o brodogradilištu koje je gradilo najluksuznije jahte i velike brodove, a slovilo je kao “butik brodogradilište” sa vrhunskom tehnologijom. Odbijena je ponuda Danka Končara, jednog od najbogatijih Hrvata, da kupi to brodogradilište, jer je ocijenjeno da ne nudi dobre uslove. U stečaj ide i “Dalmacijavino” sa 500 zaposlenih, koje je želio da kupi jedan američki preduzetnik.
Premijer Zoran Milanović kaže da novim odlukama nije ugrožena hrvatska brodogradnja i da će se graditi brodovi, ali pod novim uslovima. To znači da će privatni vlasnici odlučivati o sudbini brojnih zaposlenih u brodogradilištima. Samoborski DIV kupio je “Brodosplit”, a pulski “Uljanik”, koji inače odlično posluje, takođe će u privatizaciju.
Odluke o stečaju iznenadile su radnike, koji danima čekuju rješenje o nastavku rada svojih fabrika. Međutim, nova vlast se odlučila za masovno zatvaranje nerentabilnih preduzeća, što bi moglo da dovede i do 400.000 nezaposlenih u Hrvatskoj do kraja godine. Već je dosegnut neslavni rekord iz vremena vlade Ivice Račana, kada je takođe SDP-ov ministar Slavko Linić provodio masovne stečajeve i kada su hiljade radnika ostale bez posla. Većina i zauvijek, a politika stečajeva se pokazala kobnom za hrvatsku privredu.
Istorija kao da se ponavlja. Tako i drastično opada popularnost socijaldemokratima, jer su građani od njih očekivali više socijalne osjetljivosti.
U vladi tvrde da je bilo nesnošljivo finansirati brodogradnju, što je država činila zadnjih pedesetak godina. Gubici su astronomski i za pokrivanje nema novaca. Dok su brodogradilišta gubitaši, privatni kooperanti koji rade s njima zarađuje velike pare. A i Brisel tjera vlast da se sva brodogradilišta privatizuju, kao što je bilo i u Poljskoj.
Nezadovoljni radnici najavljuju štrajkove. U Hrvatskoj se sve češće postavlja pitanje ko će uopšte da ostane. Novosti