PEKING – Američki lanac kafeterija Starbucks saopštio je da trenutno ne razmatra potpunu prodaju svojih operacija u Kini, nakon što je kineski finansijski magazin Caixin objavio da kompanija planira takav potez, ne navodeći izvor te informacije.
Caixin je takođe izvijestio da je Starbucks vodio preliminarne razgovore sa više od deset potencijalnih kupaca, pozivajući se na neimenovane izvore koji nisu precizirali da li je riječ o potpunoj ili delimičnoj prodaji, prenosi Reuters.
„Možemo da potvrdimo da Starbucks trenutno ne razmatra potpunu prodaju svojih operacija u Kini“, navela je američka kompanija u saopštenju.
Međutim, tri izvora bliska situaciji navode da je Starbucks u maju zvanično započeo proces prodaje, pozvavši zainteresovane kupce da do kraja prošle nedjelje odgovore na niz pitanja u vezi sa kupovinom. Kompaniju u tom procesu savetuje Goldman Sachs.
Starbucks je tražio informacije o korporativnoj kulturi zainteresovanih firmi, stilu upravljanja, mjerama održivosti, načinu na koji tretiraju zaposlene, potencijalnoj strukturi dogovora i poslovnom planu za kinesko tržište.
Prema riječima dva izvora, kompanija još nije odlučila da li će prodati većinski ili manjinski udio, kao ni da li će zadržati dio operacija, poput lanca snabdevanja u Kini. U međuvremenu, više od 20 institucija je pokazalo interesovanje, uključujući nekoliko privatnih investicionih fondova, tvrdi jedan izvor. Starbucks sada treba da napravi uži izbor potencijalnih kupaca.
Ova potencijalna prodaja dolazi u trenutku kada Starbucks gubi tržišni udio u Kini zbog konkurencije jeftinijih domaćih lanaca kafe kao što su Luckin i Cotti, koji su, uz niže cijene, postali atraktivniji potrošačima koji paze na troškove.
Prema podacima Euromonitor International, Starbucksov udio na kineskom tržištu opao je sa 34 odsto u 2019. na svega 14 odsto u 2024. godini. Biznis.rs