BEOGRAD, Konzorcijum srpskih firmi za kupovinu Luke „Bar” još nije formiran, iako je mnogo privrednika zainteresovano za učešće na tenderu.
“Čekamo da stručnjaci završe studiju opravdanosti koja će pokazati koliko država treba da uloži u modernizaciju pruge, koliko novca je potrebno za produbljivanje lučkog gaza, odnosno koliko ulaganje ovaj posao iziskuje”, objašnjava Nikola Vujačić, direktor kompanije Viktorija grupa
On objašnjava da je Srbiji neophodni alternativni pravac kojim bi mogla da izvozi robe, naročito kada uđe u Evropsku Uniju.
Iako izvozi preko Konstance, što je trenutno najjeftinije, Vujačić, smatra da je srpskim privrednicima Luka „Bar” neophodna, jer je izvoz preko Kopra i Rijeke izuzetno skup.
“Nedopustivo je da meni iz Novog Sada bude isplativije da izvozim preko Konstance, nego preko Bara. Privrednici su tražili od premijera da razgovara sa željeznicama Srbije i Crne Gore o spuštanju cijena usluga, kako bi transport preko njihovih pruga postao konkurentniji”, dodaje Vujačić.
U „MK grupi” Miodraga Kostića, koja je već viđena kao predvodnik konzorcijuma, ne žele da komentarišu bilo šta dok studija opravdanosti ne bude završena. U zvaničnom saopštenju, međutim, ističu da su ravnopravni učesnici potencijalnog konzorcijuma domaćih kompanija.
Predsjednik „MK grupe” je preuzeo obavezu da procijeni koliko sredstava bi privatni kapital morao da uloži. To će, između ostalog, biti i platforma za formiranje potencijalnog konzorcijuma koji bi mogao da se pojavi kao jedan od ponuđača na tenderu, navodi se u saopštenju.
„Zbog ozbiljnosti, veličine i strateške važnosti čitavog projekta, Miodrag Kostić smatra da je prerano i poslovno neodgovorno iznositi poslovne detalje u javnost”, dodaju se u saopštenju Kostićeve kompanije.
Pola milijarde za Luku Bar?
Samo dan nakon što je ministar Dinkić najavio da bi država mogla da podrži domaća preduzeća u ovom poslu, u Ministarstvu ekonomije nisu mogli da nam kažu ništa detaljnije o zajedničkom nastupu srpskih privrednika i vlasti.
Detalj više nismo čuli ni u vladi, niti smo dobili odgovor iz Ministarstva finansija koliko je sredstava u budžetu planirano za tu svrhu. Nezvanično, moglo je da se čuje da je riječ o sumi od pola milijarde dinara.
Prilikom posjete Borisa Tadića Italiji, tamošnji privrednici su, takođe, pokazali interes za preuzimanje Luke „Bar”.
Tender za prodaju 54,05 odsto akcija barske kompanije „Kontejnerski terminal i generalni tereti“ i dodijelu koncesije na 30 godina, sa obavezom ulaganja, kao i tenderi za prodaju dva preduzeća u njenom vlasništvu, koje je nedavno raspisala crnogorska vlada, biće otvoreni do 1. februara naredne godine.
Pravo učešća, uz otkup tenderske dokumentacije, koja košta 20.000 evra, imaju kompanije sa godišnjim prihodom od najmanje 250 miliona evra, koje su u pet proteklih godina, godišnje pretovarale najmanje dva miliona tona generalnog tereta. B92