BEOGRAD – Kompanije iz Srbije, koje su učestvovale na međunarodnom sajmu prehrambene industrije World Food India 2017, dogovorile su nove izvozne poslove vrijedne oko dva miliona evra, saopštila je Privredna komora Srbije pozivajući se na preliminarne analize.
Predstavnici firmi iz Srbije imali su više od 600 bilateralnih razgovora i sastanaka sa potencijalnim partnerima iz Indije i kompanijama iz UAE, a najveće interesovanje bilo je za uvoz svježeg i smrznutog voća i povrća.
“Na sajmu u Nju Delhiju primećeno je veliko interesovanje za proizvodima iz Srbije o čemu svedoči i veliki broj razgovora i sastanaka sa kompanijama, predstavnicima države i stručnih organizacija”, rekao je direktor Sektora poljoprivrede PKS-a Veljko Jovanović.
Kako dodaje, Indija je ogromno tržište sa velikim potencijalom za saradnju, a uspješni primjeri pojedinih kompanija iz Srbije, koje su su našle partnere i posluju u ovoj zemlji, pokazuju da je moguće ostvariti značajne rezultate.
U organizaciji PKS-a i Razvojne agencije Srbije, deset kompanija iz Srbije, prvi put je od 3. do 5. novembra predstavilo proizvodni program, na sajmu World Food India 2017 na dva nacionalna štanda površine 126 kvadratnih metara.
Na manifestaciji u Nju Delhiju učestvovali su proizvođači svježeg, zamrznutog, ili sušenog voća All Berries, Ivanjica, Mirax Agrar, Beograd, Sirogojno kompani, ITN grup Beograd, Lučić-Prigrevica Novi Sad i Eliksir fud Šabac, proizvođači pakovane hrane, supa i začina Jumis Niš, biskvita i keksa Koncern Bambi Požarevac, Agranela Valjevo i Institut za kukuruz Zemun polje Beograd.
Cilj nastupa firmi iz Srbije jeste promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije, ali i upoznavanje sa svjetskim trendovima u prehrambenoj industriji.
Sajam World Food India, čiji su organizatori Vlada Indije i Ministarstvo za prehrambenu industriju, svjetski je poznata manifestacija, platforma za produbljivanje saradnje Indije i drugih država u oblasti prehrambene industrije, mjesto povezivanja kompanija, proizvođača i prerađivača hrane sa trgovcima i trgovinskim lancima.
Ovo tržište, sa više od 1,3 milijarde konzumenata, izdvaja značajne investicije u infrastrukturu lanaca snabdijevanja, što se, posebno, odnosi na potražnju proizvoda koji su prepoznatljivi na tržištima širom svijeta.
novaekonomija.rs