BEOGRAD, Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije (SIEPA) nastojaće ove godine da održi lidersku poziciju Srbije u regionu po visini stranih ulaganja. Direktor Agencije Božidar Laganin napominje da se po tom osnovu očekuje priliv u Srbiju od oko milijardu i po evra.
Laganin je rekao da je tu projekciju priliva stranih investicija dala Narodna banka Srbije (NBS), a u fokusu stranih investitora će i dalje biti automobilska i elektronska industrija, kao i sektor infromaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji.
“Naša ambicija je da i u 2012. uprkos svim izazovima odgovorimo adekvatno na novonastalu ekonomsku situaciju i uspijemo da ‘prebacimo’ 1,5 milijardi evra”, istakao je direktor SIEPA.
Srbija je uprkos ekonomski teškoj 2011. ostvarila izuzetan rezultat, naglašava Laganin, jer je imala veći priliv stranih ulaganja od svih zemalja bivše Jugoslavije zajedno.
On nije isključio da smo možda imali veći priliv stranih investicija i od Rumunije, koja ima tri puta veće tržište od našeg i članica je Evropske unije, s obzirom da se još ne zna konačna vrijednost stranih ulaganja u Srbiju prošle godine.
Laganin je naveo da je, prema podacima NBS, priliv u 2011. zaključno sa oktobrom iznosio oko 2,3 milijarde dolara, ali da još uvijek nedostaju podaci naše carine i da su dosta veliki prilivi ostvareni u uvozu, prvenstveno mašina i opreme potrebnih za rad kompanija.
On je rekao da su sve strane investicije u 2011, svaka na svoj način, značajne za našu zemlju, ali je ipak izdvojio dolazak Benetona, Boša, kompanije Svarovski i Kupertajersa.
“Strane kompanije koje posluju u Srbiji, a pogotovo one koje proširuju poslovanje, naši su najbolji ambasadori… jer se dobar glas daleko čuje”, naglasio je Laganin.
Rusija, Belorusija i Kazahstan izvozna šansa
Kada je u pitanju izvoz, Laganin kaže da će nastup preduzeća iz Srbije na tržišta Rusije, Belorusije i Kazahstana biti velika izvozna šansa srpske privrede u 2012. godini. Takođe, SIEPA će ove godine biti aktivna i na dalekim tržištima i organizovati nastup naših izvoznika na japansko, južnokorejsko i afričko tržište. “Zbog toga ćemo se mi voditi zlatnim bankarskim pravilom – nikad ne stavljajte sva jaja u istu korpu”, naglasio je on. Tanjug