BIJELJINA, Preseljenjem carinskog terminala sa graničnog prelaza Rača u Brčko troškovi prevoza bi porasli za 150 maraka po turi, čime se prevoznici stavljaju u nezavidan položaj, poručuju oni.
“Gubićemo duplo vrijeme, a nema šanse da bilo koji prevoznik može da podigne cijenu ture ni za jedan fening. Ne bi se mogli uklopiti s tim cijenama”, ocijenio je auto-prevoznik Miroslav Spasić, negodujući povodom odluke Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH da prelaz na Rači preda na upravljanje u privatne ruke.
Sličnog mišljenja su i u Privrednoj komori Republike Srpske, a u kojoj, kako su nam rekli, nisu zvanično obaviješteni o razlozima preseljenja.
“Premještanjem terminala pravi se dodatni trošak ne samo firmama iz Bijeljine, nego i iz cijelog istočnog dijela čija roba ide preko ovog terminala. Sa stanovišta privrede, to povećava troškove”, rečeno je u komori za “Nezavisne”.
Iako nova lokacija nije zvanično objelodanjena, uveliko se spekuliše o Brčko distriktu, što nije prihvatljivo ni špediterima, koji su u znak protesta juče obustavili rad do 14 časova.
Prema njihovoj procjeni, od 150 zaposlenih, bez posla bi mogle ostati dvije trećine.
“Mi se ne bunimo tek tako. Samo branimo svoja radna mjesta”, kaže Jefa Vladušić.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske, kaže kako je za prevoznike neprihvatljiva ideja o novom terminalu te da žele razgovarati isključivo o sanaciji postojećeg, za koji ocjenjuju da je u katastrofalnom stanju.
“Kao što se i vidi, ovo ne liči na terminal, nego na smetljište. Interesuju nas samo njegovo uređenje i poboljšanje uslova za rad na njemu”, kazao je Grbić, koji je ranije optužio UIO da su namjerno zapustili terminal.
Podsjećamo, od 41 carinskog terminala u BiH, čak 31 je u privatnom vlasništvu, dok ostali pripadaju UIO BiH.
Privatnici koji upravljaju terminalima dužni su na račun Uprave uplatiti 30 odsto prihoda, dok ostatak zadržavaju za sebe.
Ratko Kovačević, portparol UIO BiH, ocijenio je kako nema razloga za bojkot rada špeditera, jer će uskoro organizovati sastanak s njima i saslušati njihove primjedbe.
UIO je, kako naglašava, proslijedio poziv špediterskim kompanijama lociranim u Carinskoj ispostavi Bijeljina, kao i prevoznicima, da imenuju osobe koje bi došle na zajednički sastanak u Upravu.
“U cilju transparentnosti cijelog procesa, a prije donošenja bilo kakve odluke u vezi sa lokacijom Carinske ispostave Bijeljina, biće saslušani i zahtjevi špediterskih kuća trenutno lociranih kod graničnog prelaza Rača, kao i samih prevoznika”, obećao je on. Dejan Tovilović/Nezavisne