Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Savanović: Novi elektronski sistem za bezbjedniji saobraćaj

Savanović: Novi elektronski sistem za bezbjedniji saobraćaj

capital.bacapital.ba24. Februara 2014. — 11:00Nema komentara3 minute čitanja

savanovicBANJALUKA, Generalni direktor “Željeznica Republike Srpske” Dragan Savanović najavljuje uvođenje elektronskog sistema osiguranja na preostalim stanicama pruge Doboj – Banjaluka, čime će biti poboljšane bezbjednost i propusna moć pruge.

“Radovi će biti finansirani kreditnim sredstvima preostalim iz realizacije ranije potpisanih i u potpunosti realizovanih ugovora za remont i osiguranje, a pošto je riječ o ušteđenim sredstvima – nema novog zaduživanja ni za `Željeznice` ni za Srpsku”, ističe Savanović.

Tender za izvođača je raspisan i očekuje se da radovi počnu u septembru sa rokom za završetak od godinu dana.

Savanović naglašava da su “Željeznice Srpske”, uprkos brojnim problemima, uspjele da prevezu svu robu potrebnu privredi, te da su povećani prihodi, a smanjeni troškovi koji nisu u funkciji saobraćaja.

Ipak, precizira on, to nije dovoljno, jer su velike obaveze prema državi i bankama.

“Najveći problem su zatezne kamate na kredite za infrastrukturu, ugovorene prije mog dolaska, koje znatno opterećuju poslovanje. Samo po tom osnovu trošak je veći od sedam miliona KM. Bez tog troška gubitak `Željeznica` bio u visini amortizacije”, precizira Savanović.

On navodi da se višak radnika u administraciji “Željeznica” smanjuje prirodnim odlivom, te da nema novog zapošljavanja u tom segmentu.

“Tačno je da dugujemo za poreze i doprinose. Podnijeli smo zahtjev Vladi Republike Srpske za pretvaranje poreskih obaveza u akcije, prema važećem zakonu” – kaže Savanović, koji očekuje da će to u prvoj polovini godine biti riješeno.

To će promijeniti strukturu vlasništva i, istovremeno, smanjiti gubitak, odnosno popraviti finansijski položaj preduzeća.

Savanović očekuje da Ministarstvo rada i Vlada Srpske hitno iznađu rješenje za neusaglašenost Zakona o radu i Zakona o PIO, jer na ime penzionisanja radnika sa beneficiranim radnim stažom “Željeznice” godišnje gube oko milion maraka.

Zahvaljujući nabavci novih vagona iz kredita sa Srbijom, kao i stalnom ulaganju u održavanje i remont u svojim radionicama, “Željeznice Republike Srpske” nikada nisu imale više ispravnih i za prevoz tereta sposobnih vagona.

“Prevoz putnika vozovima je svakako komforniji, jeftiniji i bezbjedniji u odnosu na drumski prevoz, ali je za povećanje broja putnika potrebno mnogo toga”, napominje Savanović.

On smatra da bi revitalizacija mogla biti realizovana širokom akcijom Vlade Republike Srpske, lokalnih zajednica i Željeznica Republike Srpske, imajući u vidu da putnički saobraćaj u cijeloj Evropi subvencionišu vlade, regije i lokalne zajednice.

Savanović podsjeća da su “Željeznice Srpske” dobile licencu za pružanje usluga željezničkog prevoza na pet godina, te uspostavile menadžment sistem za ECM – tijelo za održavanje teretnih vagona, čime su postale ovlašteno tijelo za teretni program.

“Ne treba zanemariti ni bezbjednosne pokazatelje koji su iz godine u godinu sve bolji, jer se konstantno smanjuje broj nesreća i povreda zahvaljujući poboljšanju svih faktora koji utiču na bezbjednost”, zaključuje Savanović. Srna

dragan savanovic elektronski sistem izbor zeljeznice republike srpske
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKreditori ponovo u Atini
Sljedeći članak Poraslo poslovno povjerenje u Njemačkoj

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Isplata penzija u Republici Srpskoj u ponedjeljak

ZANIMLJIVOSTI 02 minute čitanja

Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.