SARAJEVO, Pred 12. Stručnu konferenciju PRO.PR koja se od 26. do 29. aprila održava Sarajevu, na kojoj će učestovati vodeći regionalni stručnjaci u odnosima sa javnošću razgovarali smo sa Danijelom Koletićem predsjednikom organizacijskog odbora, direktorom i vlasnikom firme Apriori komunikacije.
CAPITAL: Koliko je prisutna regionalna suradnja u PR struci, kakav je Vaš stav o toj temi?
KOLETIĆ: Agencije se međusobno povezuju kako bi promovisale svoje usluge. Zbog velike konkurencije na otvorenom tržištu sličnih usluga ili proizvoda iza svakog od njih mora stajati dobra priča kako bi se ostvarila konkurentska prednost. Priča koja u sebi sadrži kreativnost, inovaciju, spektakl ili neobičnu informaciju. Jednostavno, ako ste dio korporacije poput Nestlea, Coca-cole, Agrokora ili Atlantic Grupe, regija za vas nije izazov već je ona vaša svakodnevica. Brojčano gledano ipak smo svi mi jedno tržište, a na tom tržištu odnosi sa javnošću i društvene mreže postaju naša najveća prednost. Govori se različitim jezicima. Postoje različiti pogledi na svijet. Različite tradicije, a samim time, kreiraju se i različite komunikacijske poruke. Uvijek je dobro znati što se događa u susjednoj državi, jer, ipak, htjeli mi to priznati ili ne, rodbinski, prijateljski ili ljubavno, uvijek smo nekako povezani. Sudbina je čudna stvar.
CAPITAL: Kako to da ste ove godine izabrali Sarajevo za domaćina konferencije?
KOLETIĆ: Specifični smo po tome što mijenjamo države i lokacije. Vodimo se formulom jednu godinu kopno, drugu godinu more. Jer, ipak, PRO.PR vidim na duže staze. Volio bih da on traje i bez mene. Jer, za ljude je sve ovo na kraju prolazno. Ostaju nam samo lijepe uspomene. Siguran sam da će ljudi jednog dana, kada zakorače u penziju, biti povezani uz PRO.PR, a ja ću se potruditi organizirati PRO.PR za penzionisane PR-ovce. Sarajevo smo ove godine izabrali zbog 30 godina od održavanja Zimskih olimpijskih igara u glavnom gradu BiH. Međutim, organizacija je za nas, nažalost, bila jako stresna. Mihaela Bobinac, izvršna direktorica agencije punih je 15 dana odgovarala na pitanja hoće li se ili neće održati konferencija. Sve je započelo demonstracijama, a kad su se smirile, saznali smo da nam hotel Holiday Inn ne može jamčiti pružanje dogovorenih usluga, pa smo se preselili u predgrađe Sarajeva gdje sam mirniji i sigurniji. Organizovati konferenciju za svoje kolege i kolegice nije jednostavno. Uvijek postoje sitne pogreške, ali nam na tome ipak prilikom odlaska ne zamjeraju. U 12 godina PRO.PR konferencije nismo imali ni jednu primjedbu, samo nekoliko dobrih sugestija.
CAPITAL: Što nam možete reći o programu, koja su Vaša očekivanja od ovogodišnje konferencije?
KOLETIĆ: Pripremiti program konferencije nije nimalo lako jer vas cijela struka ocjenjuje i procjenjuje prema programu. Ovogodišnji program nismo posvetili digitalnim strategijama već sam se odlučio skoncentrirati na teme komuniciranja brandova te izazove javne uprave. Svakako da će tu biti zanimljivih priča od strane predstavnika medija. Jedan od okruglih stolova je o lobiranju, koje je uvijek zanimljiva tema jer se sa lobiranjem povezuju epiteti korupcije pa će biti i o tome riječi, kako bismo čuli obje strane. A za kraj konferencije slijedi okrugli stol vezan za 30-tu godišnjicu Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu. Očekujemo više od 150 sudionika od Vardara pa do Triglava.
CAPITAL: Dio PRO.PR konferencije je i priznanje PRO.PR Awards, koji su kriteriji nagrađivanja?
KOLETIĆ: Pravilnik nagrade pomno smo uskladili sa pravilnicima svjetskih priznatih nagrada. Za ovaj korak odlučili smo se jer postoje nacionalne nagrade na različitim područjima, a onda te nagrade međusobno podijele agencije ili ih članovi žirija, koji su vlasnici agencija, podijele direktorima različitih kompanija i institucija po samo njima poznatom interesnom ključu. Željeli smo napraviti nagradu kojom bismo se zahvalili, ne samo regionalnim stručnjacima i profesorima koji su utemeljili katedre za komunikacije, već i uticajnim pojedincima izvan granica naše regije. Dodjeljivati nagradu je jako rizično. Metodologija zahtjeva prvo istraživanje, zatim analizu kandidata te nakon toga usuglašavanje stavova. Struka je osjetljiva, ima puno ljudi koji zaslužuju nagradu, koje tek trebamo otkriti, ali PRO.PR Awards je – kao i PRO.PR – priča s vizijom.
Izvor: CAPITAL