DETROID, Auto-industrija SAD se oporavlja, a o tome svjedoči i međunarodni sajam automobila u Detroitu, na kome najviše pažnje privlače luksuzni noviteti. Rast prodaje bilježi se u Sjedinjenim Američkim Državama, evrozoni i Kini.
Salon automobila u Detroitu najbolji je pokazatelj kuda stremi auto-industrija i kakvu smo godinu ostavili iza sebe. Ono oko čega se svi slažu jeste da je autobiznis izašao iz recesije, a da je američko tržište poslije pada od skoro 40 odsto 2008. godine ponovo prodalo više od 15 miliona automobila i kamiona na sevrenoameričkom kontinentu.
Svijet je prošle godine proizveo i prodao 80 milona automobila, od toga je najveć kinesko tržište gdje je prodato čak 21 miliona automobila i kamiona, što je rekord u Kini. Druga po podaji i proizvodnji je Evropa sa 17, 8 miliona vozila, ali veći dio tog broja je izvoz, pa je to objašnjenje odkud tako loši prodajni rezultati na pojedinim evropskim tržištima.
“Ukupno gledano izlazimo iz krize, ‘Mercedes’ nije nikada u svojoj istoriji prodao milion i po automobila za godinu dana. Svakako to ne bi mogli da je metak u cijevi na tržištu SAD ostao zaglavljen. Očistili smo cijev, napunili ponovo i pucamo na cilj dva miliona automobila u 2014. godini koji će većinom biti isporučeni na tržišta van Evrope”, kaže Diter Zecer iz “Mercedes Benca”.
U Americi se ponovo u modu vraćaju automobili sa velikim brojem konjskih snaga, udobni, snažni, a potrošnja je stavljena u drugi plan. Nije ni čudo jer je benzin u Americi 70 naših dinara po litru, a dizel 55 dinara.
Zato je poslije prošlogodišnjeg izbora za auto godine u Americi poslije trijumfa elektrovozila “Volt”, sada ovu titulu preuzo “Kadilak ats”, a kada su kamioni u pitanju prava zvijer na točkovima je “Dodž ram 1500”.
“Cijeli šou pun je noviteta koji pucaju od snage. Amerika se ponov okrenula automobilima koji imaju 8 i 12 cilindara i koji imaju preko 500 konja. Pogledajte samo novu ‘Korvetu’ to je američki ‘Ferari’, koju može kupiti svaki dobro stojeći mali preduzetnik ili tatin sin, sve dostupno nije više eksluziva”, kaže analitičar Met Stover.
Grupacija koja je najbolje prodavala prošle godine “Folksvagen” smatra da su Kina i Amerika oslonac obnove auto-tržišta.
To su trenutno dva najbogatija tržišta na svijetu. Kina ima ogormne potencijale skoro milon i po automobila mesečeno. U Americi se ipak prodaje prestiž luksuz i tehnologija, jer se tu mnogo više zarađuje.
Od novih modela izdvajamo “Korvetu” sedme generacije, “Mercedes ce-el-a, “Be-em-ve” serije tri i šest, novi “Maserati”, koncept “Tojote” i “Hjundaija”, a tu je i novi “Hondin” terenac.
“Folksvagen” je prikazao svoje viđenje luksuznog terenca, a “Džip” potpuno obnovljenu gamu od “kompasa” do “grand čirokija”. Agencije