VAŠINGTON, Ova godina može biti godina flaširane vode, jer je njena prodaja po prvi put nadmašila prodaju sokova. Prodaja vode skočila je 7,9 odsto lani, najviše ikada.
Na pitanje šta je novi američki napitak, odgovor definitivno više nisu gazirani sokovi. Prema najnovijim podacima potrošnje pića Marketing Inka, Amerikanci definitivno obnavljaju svoju “ljubav” prema vodi.
Prodaja flaširane vode povećana je za 7,9 odsto u 2015., a prognoze su da bi prodaja mogla da nastavi svoju uzlaznu putanju u odnosu na sok i u ovoj godini.
Potražnja za flaširanom vodom bila je nevjerovatna u protekloj deceniji, uprkos zabrinutosti za životnu sredinu. Samo 82 odsto od 42,6 milijardi plastičnih flaša kupljenih svake godine se reciklira, što znači da se 18 odsto ili 7,7 milijardi, baca u smeće.
Oni koji su protivnici flaširane vode tvrde da je voda iz česme i čistija i bezbijednija. Kako kažu, voda sa česme se svakodnevno testira, dok se flaširana stavlja na test samo jednom nedjeljno.
Cijena i pogodnost koju donosi flaširana voda, zajedno sa malim brojem kalorija, dovela je do masovne popularnosti, posebno u odnosu na gazirane napitke i druga bezalkoholna pića.
Potrošači znatno manje piju sok, od 53,7 litara po osobi u 2000. godini do 38,9 litara po osobi u 2015.
Zanimljivo je i da sok gubi bitku, ne samo sa vodom već i sa drugim napicima kao što je kafa i energetski napitci. Prodaja gaziranih sokova pala je 1,5 odsto u prošloj godini.
Sa ovim problemom suočava se i Koka Kola, jer prodaja gaziranih napitaka u kontinuirano pada. Koka Kola je riješena da se izbori sa tim tako što ističe svoje zdravije proizvode sa manje sode. Kompanija se bazira na rastu na drugim tržištima, kao što je Azija, gdje prodaja ide uzlaznom putanjom.
Koka Kola je najavila da će svoje proizvode staviti pod “jedan brend” kišobran, za svoja četiri najpopularnija napitka.
I Pepsi reaguje na ove promjene. Kompanija je saopštila da 25 odsto njene prodaje dolazi od gaziranih pića, ali da potrošači u svakodnevnoj konzumaciji biraju i njihove negazirane sokove i vodu.
Zbog toga Pepsi reaguje tako što na neki način razdvaja svoje brendove od sokova sa sodom.
Pepsi je u januaru pokrenuo i restoran Kuća kole u Njujorku, gdje je sa novim ukusima i izgledom pokušao da privuče nove korisnike koj iimaju nešto drugačije navike.
Reakcije na potez Pepsija kada su u pitanju gazirani sokovi bile su različite, ali kada je flaširana voda u pitanju, tu je zabelilježen napredak. B92