VAŠINGTON, Predsjednička kampanja republikanskog kandidata Mita Romnija u dugu je 11 miliona dolara, iako je samo u avgustu za nju podignut kredit od 20 miliona dolara, javlja Washington Post citirajući jednog od voditelja kampanje.
Iako je Romnijeva kampanja prikupila stotine miliona dolara sredstava namijenjene za glavne izbore, njegov tim nije mogao legalno preliti ta sredstva dok nije bio i službeno nominovan za republikanskog predsjedničkog kandidata na republikanskoj konvenciji.
Tokom ljeta, Romni je mogao samo trošiti novce skupljene za predizbore. Kada je kampanja ostala bez novca, njeni voditelji bili su prisiljeni da pozajme velike količine novca kako bi platili dospjele obaveze.
Međutim, s obzirom na najnoviji razvoj događaja, čini se kako bi svi ti novci mogli biti bačeni u vjetar. Tajne video snimke s donatorske večere, na kojoj Romni ismijava Obamine birače, odnosno pola američke populacije, procurile su u javnost i prilično uzdrmale Romnijevu poziciju. Obama je i do tog skandala držao malu prednost, a očekuje se kako će ona u narednim danima dodatno rasti.
Agencije javljaju i da Romni i dalje ne uspjeva da iskoristi najveću prednost u odnosu na aktuelnog predsjednika Baraka Obamu – nepovoljne prilike u ekonomiji.
Nezaposlenost u SAD je iznad osam odsto, više od 60 odsto Amerikanaca smatra da zemlja ide u lošem smjeru. Broj Amerikanaca koji dobija pomoć za hranu je na rekordnom nivou, dok je prosječno bogatstvo američkih porodica na 20-godišnjem nivou, navodi Politico u tekstu “Zašto pobjeđuje Barak Obama”.
Na 49 dana od izbora, Romnijev glavni strateg Stjuart Stivens optužen je da nije definisao kandidata dovoljno brzo tokom ljeta i da mu nije pomogao da uspostavi bolje veze s biračima. Republikanci su sve više frustrirani nesposobnošću Romnijevog štaba da iskoristi zabrinutosti Amerikanaca zbog ekonomije i njihovu mlaku podršku Obami, navodi Washington Post.
Politico ocijenjuje da je Obamina, mala ali uporna prednost nad Romnijem u anketama posljedica nekoliko činilaca – izmijenjene demografske strukture, izrazite polarizacije biračkog tijela i Obamine uspješne kampanje – koji su nepovoljne ekonomske podatke gurnuli u drugi plan. Bizlife.rs