SARAJEVO, Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH danas je u Sarajevu prezentovao provedenu reviziju učinka o temama „Efikasnost nadležnih institucija u procesu plasiranja federalnih podsticaja u primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji“ i “Upravljanje vremenom u procesu eksproprijacije nekretnina pri izgradnji dionica autoceste na koridoru 5-C”.
Prvom revizijom došlo se do zaključka da je sistem podsticaja u primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji u FBiH neefikasan i da se često mijenja, da kontrole inspekcije ne doprinose kvalitetnom i efikasnom provođenju procesa podsticaja i da sistem planiranja i izvršenja budžeta nije blagovremen, što dodatno otežava situaciju u isplati podsticaja.
Ured za reviziju institucija u FBiH, stoga, predlaže Federalnom ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva da izbjegava promjene propisa bez odgovarajuće i javne evaluacije te da naloži kantonima, odnosno resornim kantonalnim ministarstvima da poboljšaju protok i širenje informacija o promjeni propisa osiguravajući bolju informisanost poljoprivrednika, ulože više truda u pružanju pomoći poljoprivrednicima u pogledu njihovih zahtjeva za podsticaj i istraže sve mogućnosti pojednostavljenja obrazaca za podnošenje zahtjeva za podsticaj.
Takođe, kako je danas tokom prezentacije analiza istaknula Jadranka Novak, viši revizor za reviziju učinka u Uredu za reviziju institucija u FBiH, predlaže se imenovanje komisije koja će ispitati učinke svih značajnijih podsticaja za poljoprivredu i koja će svoje nalaze javno prezentirati, kao i donošenje procedura koje bi regulirale promjene programa podsticaja, zasnovane na transparentnosti i objektivnoj analizi.
Revizija je obuhvatila 2006. i 2007. godinu.
Druga revizija učinka o temi “Upravljanje vremenom u procesu eksproprijacije nekretnina pri izgradnji dionica autoceste na koridoru 5-C”, kako je kazala viši revizor Jadranka Novak, pokazala je da procedure eksproprijacije nisu blagovremene niti efikasne, a da poduzete mjere na poboljšanju sistema nisu dale očekivane rezultate.
-Jedno od objašnjenja neefikasne procedure eksproprijacije je i nekonzistentna podjela odgovornosti između federalnog i lokalnog nivoa. Iako je izgradnja autocesta, uključujući i eksproprijaciju, pitanje koje bi trebalo da se razmatra na federalnom nivou, procedure eksproprijacije se u većem dijelu provode u općinama, na lokalnom nivou – kazala je Novak.
Ured za reviziju smatra da je neophodno da Federalno ministarstvo prometa i komunikacija sveobuhvatnije planira aktivnosti u postupku eksproprijacije na federalnom nivou da bi se osigurale potrebne informacije za buduće postupke eksproprijacije, da akteri u postupku eksproprijacije osiguraju razmjenu informacija o troškovima da bi se postigla efikasnost u procedurama.
U dugoročnom smislu, neophodno je da Federalno ministarstvo prometa i komunikacija osigura korisniku eksproprijacije kapacitet da rješava složene slučajeve, uključujući i pitanja vlasništva.