PODGORICA, Rukovodilac tek osnovanog Registra jahti koji radi u sklopu Uprave pomorske sigurnosti Crne Gore, kapetan Petar Brakočević, izjavio je da je glavna povoljnost registra ta što strani državljani koji imaju super i megajahte, svoja plovila vrijedna po nekoliko desetina miliona evra, mogu registrovati za samo oko dvije hiljade eura i to po vrlo jednostavnoj proceduri, prenose vijesti.cg.yu.
Crna Gora je usvajanjem Zakona o jahtama koji je na snagu stupio 1.januara, uvela niz olakšica za vlasnike te vrste plovila, praktično izjednačavajući našu sa takozvanim “zastavama pogodnosti” kakve su, na primjer, zastave Paname ili Kajmanskih ostrva koje vije većina svjetskih megajahti.
Time je Crna Gora na neki način za jahte postala “of-šor zona”, koja nudi brojne povoljnosti.
Sve to urađeno je sa ciljem kreiranja što atraktivnijeg ambijenta za razvoj nautičkog turizma u Crnoj Gori u kojoj se gradi i najveća marina za mega-jahte u ovom dijelu svijeta – elitni nautički centar “Porto Montenegro” u Tivtu.
Za upis jahte u crnogorski registar, treba podnijeti desetak dokumenata, odnosno upola manje ako se brod privremeno upisuje na period do tri mjeseca.
– Glavna i najveća povoljnost našeg Registra jahti je ta što strani državljani koji imaju super i megajahte mogu kod nas registrovati jahtu vrlo povoljno i jednostavno. Na primjer, za najnoviju jahtu jednog od najbogatijih ljudi na svijetu Romana Abramoviča, “Sigma”, dugu oko 120 metara i vrijednu oko 130 miliona dolara, kod nas bi trebalo platiti 1.200 eura za upis u registar i oko 1.000 eura za tehnički pregled, dok bi za osiguranje njen vlasnik platio prema svom nahođenju, ali mora zadovoljiti minimum traženih uslova za strane državljane – kazao je Brakočević, dodajući da je jedan od neophodnih dokumenata za upis jahte u crnogorski registar potvrda osiguravajućeg društva o regulisanom obaveznom osiguranju na iznos od najmanje 800 hiljada eura.
– Strani državljani plaćaju u bilo kojem osiguravajućem društvu, dok naši državljani ili privredna društva moraju obavezno osiguranje na iznos od 200 hiljada eura da plate kod neke od crnogorskih osiguravajućih kuća, dok drugi dio do 800 hiljada eura mogu zaključiti bilo gdje. Važno je da na polisi osiguranja jasno piše da se osiguranje odnosi na štete načinjene trećoj strani za “lica i stvari” – naglasio je Brakočević.
Inače, tarife za upis u Registar jahti Crne Gore i obnavljanje svjedodžbe o registraciji iznose 350 eura za jahtu dužine od sedam do 12 metara, 500 eura za jahte dužine od 12 do 17 metara, 800 eura za brodove dužine od 17 do 24 metra i 1.200 eura za jahte veće od 24 metra. Pored toga, vlasnici jahte moraju platiti od 250 do 400 eura za tehnički pregled zavisno od veličine, jer je to jedan od uslova za upis u Registar.
– Poređenja radi, upis iste te Abramovičeve jahte u Kiparski registar bi koštao nekoliko hiljada eura, vlasnik bi trebalo da dostavi duplo više dokumenata i morao bi imati ovlašćenog advokata na Kipru koji će da ga zastupa. Ova razlika u cijeni je uglavnom zbog toga što se u svim registrima svijeta registraciona taksa veže za bruto-tonažu jahte ili plovnog objekta, dok je kod nas vezana za dužinu broda i posljednja kategorija je “preko 24 metara”, što favorizuje baš jahte tipa “Sigme” jer se ona sa 120 metara stavlja u isti položaj kao i npr. jedrilica od 25 metara. Tako da će, po mom mišljenju, Crna Gora biti raj uglavnom za te super i megajahte i moći ćemo se pohvaliti da imamo najjaču flotu jahti na svijetu, samo da malo propagandom to stavimo na znanje tim svjetskim moćnicima koji imaju takve brodove – zaključio je kapetan Brakočević.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Odavno nije aktelno!!!