Po mišljenju Matjaža Vodopiveca, direktora Strateškog poslovnog područja Slatko i slano Atlantic Grupe, pozitivni signali u ovoj godini vide se prije svega u statističkim pokazateljima koji bilježe rast prometa na malo, što ukazuje, kaže, na oporavak potrošnje kao značajnog izvora rasta.
– To ne znači da je kriza za proizvodače robe široke potrošnje prošla, niti da se radi o dugoročnom i stabilnom poboljšanju prilika na tržištu, ali indirektno ukazuje na povećanu globalizaciju i konkurenciju koja je izrazita u konditorskoj industriji – rekao je Vodopivec za Tanjug.
Na “čelu proizvodne trake” u Srbiji nalaze se fini pekarski proizvodi poput različitih vrsta keksa (rast od 17,9%), a proizvodnja čokolada i proizvoda sličnih čokoladi viša je za 12% nego prije pet godina.
Kako bi se srpski konditori izborili u oštroj tržišnoj utakmici potrebno je, ispuniti kompleksne zahtjeve za pouzdanost kvaliteta uz efikasnost i fleksibilnost u proizvodnji, ali, kako ističe, osnovni adut je održati povjerenje potrošača i ispuniti njihova očekivanja.
– Jedini način da proizvođači u zemlji ili regionu pariraju multinacionalnim kompanijama jeste neka komparativna prednost i zato je jedini pravi odgovor iskoristiti snagu i prepoznatljivost sopstvenih brendova i razvijati nove – rekao je Vodopivec.
Godišnje se u prosjeku iz Srbije izveze trećina konditorskih proizvoda, i to najviše finih pekarskih proizvoda, keksa i vafla, rečeno je Tanjugu u Privrednoj komori Srbije (PKS).
Količina izvezenih konditoskih proizvoda u prošloj godini iznosi oko 50.000 tona, što je srpskoj industriji slatkiša donijelo više od 145 miliona dolara.
Glavna izvozna tržišta su republike bivše SFRJ, od toga najviše se izvozi u BiH, Crnu Goru i Makedoniju, ali srpski konditorski proizvodi svoja mjesta sve više nalaze i u prodavnicama Australije, Amerike i EU. SEEbiz / Tanjug