BEOGRAD, Ponuda u supermarketima u Srbiji plaća danak krizi.
Osjetno se sužava asortiman, prednost dobijaju pristupačniji, jeftiniji proizvodi, a brendirani sve više zamjenjuju proizvodi privatnih trgovačkih marki.
Prometnici u Srbiji sve češće nude sopstvene robne marke, namirnice koje se svakodnevno kupuju.
Pored brašna, pirinča, kafe – kao privatne robne marke, sve češće su u ponudi i jogurt, pavlaka, sir, ali i mesne prerađevine, kobasice i salame. Takvi proizvodi su i do 20 odsto jeftiniji od standardne ponude, pa i ne čudi što raste njihovo učešće u prometu. I dok je to ranije bilo zastupljeno sa svega dva-tri odsto ukupne ponude, sada je taj postotak i do desetak puta uvećan.
– Primjetno je da učešće privatne robne marke „premija“ raste u ukupnom prometu i da je interesovanje potrošača za tu vrstu proizvoda sve veće – ističe Martina Petrović, asistent za odnose sa javnošću „Deleza“ za Srbiju, u okviru koje posluju „Maksi“ i „Tempo“. – Proširili smo asortiman privatnih robnih marki brendom „365“, koji nudi proizvode iz kućne hemije i lične higijene.
Podatak da privatne robne marke čine i do 45 odsto prometa maloprodajnih lanaca u Evropi pokazuje da je, dodaje Petrovićeva, kupovina ovih proizvoda karakteristika razvijenih potrošačkih društava, a ne posljedica ekonomskih kriza.
Petar Bogosavljević, predsjednik Pokreta za zaštitu potrošača, kaže da je takva ponuda u ovakvim uslovima kupovne moći građana bila i očekivana.
– Kao i u svijetu, i kod nas se odomaćila ponuda trgovačkih marki, gdje se zbog manjih troškova osjetno smanjuje nivo maloprodajnih cijena – ističe Bogosavljević. – Nismo primjetili odstupanja u kvalitetu naznačenom na deklaraciji, ali problem je kada se ne navedu proizvođači tih namirnica, što se dešavalo. Novosti