-
Na istoj liniji Centrotrans zarađuje tri puta više od GRAS-a
-
„Nikada nisam bio u minusu, ali nisam imao para“
SARAJEVO – Već 39 godina je na rukovodećim pozicija u jednoj od najuspješnijih prevozničkih kompanija u Bosni i Hercegovini – „Centrotransu“. Prešao je put od fizičkog radnika, referenta, sekretara, preko direktora do najvećeg domaćeg akcionara u kompaniji. Više akcija ima samo njemačka kompanija Sejari.
Gost podcasta „Nikad u minusu“ je Safudin Čengić predsjednik Ekonomsko-socijalnog savjeta FBiH.
Čengić je posljednjih 16 godina direktor „Centrotransa“ koji u ovom trenutku zapošljava oko 630 radnika i ima vozni park od preko 200 autobusa. Samo na njihovom održavanju svakodnevno radi oko 70 majstora.
U podcastu „Nikad u minusu“ otvoreno govori konkurenciji sa kojom se decenijama uspješno nose, stanju na tržištu prevoza putnika, ali i njegovom inspirativnom ličnom putu.
CAPITAL: U Kantonu Sarajevo, pored javnog preduzeća GRAS i vi vršite javni gradski prevoz. Kako to da se Vama to isplati, a GRAS je u stalnoj dubiozi?
Čengić: Kompanija „Centrotrans“ je prošle godine proslavila 75 godina postojanja. U zadnjih 40 godina, ja sam u „Centrotransu“ treći direktor. U GRAS-u ili nekim drugim firmama se za deset godina promijeni deset direktora. To ne može voditi ka ostvarenju dobrih rezultata. Imam podatak za 2024. godinu da na istoj relaciji na kojoj vozimo mi i GRAS, prihodi „Centrotransa“ su skoro tri puta veći nego GRAS-a, a radimo isti posao, sa istim brojem voznih jedinica. To se mora preispitati zašto je tako.
Nabavkom viljuškara pokazao sposobnost
CAPITAL: Da li je jedina firma u kojoj ste radili Centrotrans?
Čengić: Da. Fakultet sam završio sa 21. godinom. Kada sam diplomirao, došao sam kući i rekao majci da sam diplomirao, a ona je iza televizora izvadila jednu novčanicu, to je moglo biti 100 KM današnjih, i rekla evo ti da počastiš društvo. To sam i uradio, ali sam ujutro otišao da se zaposlim.
CAPITAL: Da li je tačno da ste nakon fakulteta počeli da radite kao fizički radnik?
Čengić: Zaposlio sam se u „Centrotransu“ kao fizički radnik, radio šest i po mjeseci, a onda sam obavljao druge poslove, a nakon četiri godine sam postao direktor tamo gdje sam radio kao fizički radnik.
CAPITAL: Šta ste radili fizički?
Čengić: Ja sam zajedno sa jednim, Bešo se zvao, koji je bio 1,55 visok, a ja sam bio 1,97, i nas dvojica kolica vučemo sa tim ili gotovim proizvodima ili odlivcima, i onda nas dvojica vučemo, a desetine ljudi gledaju i smiju se, jer u meni dva metra, a u njemu 1,55m. Ali ja sam sa Bešom postao veliki prijatelj i to smo radili sa zadovoljstvom.
CAPITAL: Brzo ste napredovali…
Čengić: Počeo sam raditi kao referent jer sam imao fakultet. Nakon tri godine sam postao sekretar tog OUR-a, a sticajem nesretnih okolnosti direktor je preminuo. Imao je moždani udar i onda su mene postavili na mjesec dana za vršioca dužnosti. Procedura se odužila na nekih tri četiri mjeseca. Ja sam u tri mjeseca uspio da promjenim neke stvari i da kupimo viljuškare i dizalice i onda su ljudi rekli – vi možete ovo.
CAPITAL: Da li je Beši bilo lakše?
Čengić: Svakako da mu je bilo lakše jer smo kupili viljuškare tada.
Karta za Beograd i Zagreb koštala kao suvo zlato
CAPITAL: Kako to da ste jedno od rijetkih preduzeća koje je nakon rata nastavilo dobro poslovati?
Čengić: Mi smo 1994. godine kupili prve autobuse za „Centrotrans“, tad su nas smatrali ludacima, na sve se strane ratuje, a mi kupujemo autobuse. U predratnom periodu smo radili dosta dobro. Posebno u periodu odlaska iz Sarajeva. Bilo je vrednije da dođete do autobuske karte za Beograd ili Zagreb nego zlato ne znam kakvo da vam daju. Radili smo maksimalno i nismo te pare potrošili.
CAPITAL: Koliko se danas procjenjuje imovina „Centrotransa“?
Čengić: Knjigovodstvena vrijednost je negdje oko 65 miliona. Tržišna, vjerovatno mnogo veća. Iako, kada je riječ o tržišnoj, ona se utvrđuje kada nešto prodajete, pa koliko je neko spreman da plati.
CAPITAL: Da li ste ikada bili u minusu?
Čengić: Nisam bio nikada ja lično, ali nisam imao para. To znači da nikada nisam podigao kredit ili posudio novac da bih nešto kupio. Uvijek sam prvo zaradio pa kupovao. Kada je u pitanju „Centrotrans“ s ponosom mogu reći da nije bilo minusa izuzev ratnih godina, vremena krize.
Cijeli razgovor sa Safudinom Čengićem gledajte na CAPITAL TV.
Pratite serijal na:
- Portal: https://capital.ba/
- YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sK9ByAYgAfw
- Facebook: https://www.facebook.com/capital.ba/
- Instagram: https://www.instagram.com/capital.ba/