SARAJEVO, Neizvjesno je koliko će federalnih firmi u ovoj godini biti ponuđeno na prodaju s obzirom na to da Agencija za privatizaciju FBiH (APF) namjerava prvo promovisati preduzeća i tražiti kupce prije objave tendera za prodaju državnog kapitala.
Međutim, ekonomisti ne očekuju da će ova promjena taktike APF-a, nakon niza loših privatizacijskih godina i dva neuspješna tendera u ovoj godini, imati efekta osim trošenja novca, s obzirom na to da preduzeća nisu prethodno pripremljena za prodaju, što treba da učine vlasti.
Šuhret Fazlić, novi direktor APF-a, rekao je da je važno stalno promovisati sva preduzeća koja treba da budu privatizovana, a ne samo ona koja su navedena u ranije izrađenom planu privatizacije za ovu godinu, te tražiti kupca ili strateškog partnera.
“Ako ga uspijemo naći onda ćemo ići sa pojedinačnim odlukama na Vladu FBiH. Ima plan privatizacije deset preduzeća koji je usvojio naš Upravni odbor. Još ga nismo uputili ka Vladi FBiH na usvajanje. Poslaćemo ga formalno. Kada i usvojimo plan, ako nema kupca ništa nismo postigli objavom tendera koja sobom nosi troškove”, istakao je Fazlić.
Važno je stalno promovisati sva preduzeća koja treba da budu privatizovana, a ne samo onih koji su u planu, kazao Fazlić
Agencija za privatizaciju FBiH u planu za ovu godinu ima prodaju državnog kapitala deset firmi od čega su za dvije, “Šipad eksport-import” i “Unis”, pred kraj prošle godine objavljeni tender.
Nijedan od ova dva tendera nisu uspjela, a Fazlić smatra da to što se nisu dobili kvalitetni kupci znači da APF nije dovoljno uradio.
“Za ‘Šipad’ nije bilo ponuda, a za ‘Unis’ je dostavljena jedna, ali nezadovoljavajuća s obzirom na to da je ponuđena jako niska cijena pa smo je odbili. Kada prođe žalbeni rok opet ćemo pristupiti prodaji ‘Unisa'”, dodao je Fazlić.
Duljko Hasić, ekonomski stručnjak, istakao je da je u FBiH bilo 56 firmi koje su određene kao strateške i da su se potrošila ogromna sredstva za njihovu promociju, ali efekat njihove prodaje nije bio dobar.
“Nije suština u promociji nego u pripremi preduzeća za proces privatizacije. Prije privatizacije preduzeća treba restruktuirati, tržišno pripremiti, napraviti menadžersku i proizvodnu promjenu, ako treba i pokrenuti stečaj u cilju revitalizacije pa prodavati zdravi dio preduzeća. Zato neće biti posebnog efekta od svega toga što APF hoće da radi”, dodao je Hasić.
Osim “Šipada” i “Unisa”, u “formalnom” planu za ovu godinu su prodaje državnog kapitala u firmama “Hidrogradnja”, “Energoinvest”, “Aluminij”, Remontni zavod Travnik, “Sarajevo osiguranje”, “Energopetrol”, “Bosnalijek” i FDS. Sve one bile su predviđene za privatizaciju i prethodnih godina, a ranije su u APF-u kazali da ne očekuju da će ovaj plan biti ispunjen. Nezavisne novine
Plan prodaje
“Šipad”
“Unis”
“Hidrogradnja”
“Energoinvest”
“Aluminij”
Remontni zavod Travnik
“Sarajevo osiguranje”
“Energopetrol”
“Bosnalijek”