BEOGEAD, Građani Srbije mogućnost da pređu kod drugog operatora mobilne telefonije, a da zadrže potpuno isti broj, moraće da čekaju još barem godinu dana.
Republička agencija za telekomunikacije završila je izradu pravilnika koji reguliše prelazak kod novog operatora, a predviđeno je da građane taj postupak košta 200 dinara i da traje najviše četiri dana.
Ipak, u RATEL-u kažu da je operaterima potrebno vrijeme da se pripreme za novu uslugu i da su i sami operatori tražili da se početak primjene pravilnika odgodi na godinu dana.
U RATEL-u podsećaju da je takav zahtjev ispostavljen i zato što je operatorima potrebno oko deset miliona evra da bi nabavili i instalirali svu neophodnu opremu za pružanju nove usluge, a i RATEL-u je potreban novac za formiranje centralne baze.
Inače, prema saznanjima Danasa, operatori nisu bili voljni da RATEL kontroliše centralnu bazu jer to može da obavlja i neka privatna firma ili udruženje koje bi formirala tri operatora u Srbiji. U RATEL-u kažu da su operatori ipak pristali da Agencija kontroliše centralnu bazu.
Kako je predviđeno pravilnikom, operatora mogu da promjene i pripejd i postpejd korisnici. Postupak prelaska počinje podnošenjem zahtjeva kod operatora kod kojeg korisnik hoće da pređe. To je ujedno i zahtjev za raskid ugovora sa starim operatorom.
Korisnik potpisuje i izjavu da će izmiriti sve obaveze prema starom operatoru, kao i da prihvata da mu, u slučaju da nije izmirio dugovanja, operator kod kojeg prelazi suspenduje pozive na rok ne duži od 30 dana i čak da ga isključi na zahtjev starog operatora. Kada korisnik pređe u novu mrežu, pa se predomisli iz nekog razloga, moraće da čeka tri mjeseca da bi opet promijenio operatora. B92