Capital.ba

Proizvođačima pelena u Japanu odrasli ciljna grupa

14.07.2024. / 8:07

TOKIO – Da je Japan u egzistencijalnoj krizi, tj. da stanovništvo drastično opada, pokazuje i sumanuta činjenica da su proizvođači pelena u toj državi potpuno promijenili poslovnu strategiju. Umjesto dece, ključna ciljna grupa od ove godine su im odrasli!

Sa padom nataliteta u ovoj zemlji na rekordno nizak nivo prošle godine i procjenama da će do 2070. godine Japan izgubiti oko 30 odsto stanovništva, a da će četiri od deset Japanaca tada imati više od 65 godina, razvoj tržišta pelena dobija malo više smisla. Trenutno se rodi nešto više od sedam beba na 1.000 stanovnika.

S obzirom na te promjene logično je da kompanije mijenjaju strategiju, pa se tako još jedna u nizu kompanija koje proizvode pelene u Japanu okrenula odraslima.

Prvo je u martu ove godine, Oji Holdings, završio na naslovnim stranama japanskih medija povodom njihovog saopštenja da će prestati da prave pelene za bebe i fokusirati se na pelene za odrasle. Sada je proizvodnju pelena za odrasle pogurala i kompanija Daio Paper.

Kako su saopštili iz Daio, kompanija je spremna da ulaže više u proizvodnju pelena za odrasle jer im je promet i zarada od istih u posljednjih godinu dana duplo veći od pelena za bebe.

“Pored veličine, pelene za odrasle se razlikuju na više načina od dečijih, prije svega jer ih naši potrošači koriste u različitim situacijama”, istakao je marketing menadžer Daio Paper, Kenji Nakata.

Kako ističe Nakata, sva istraživanja pokazuju da su pelene za odrasle hit na tržištu.

“Vau ako su stvarno takve, kupio bi ih i nosio po kući. Ako bi nosio ove pelene mogao bih da se bavim hobijima, idem na pecanje, golf, kupovinu…”, nabraja Nakata pozitivne komentare na njihov najnoviji proizvod za odrasle.

Iako, kaže on, kompanija nema nameru da prestane da proizvodi pelene za bebe, jasno je koja je budućnost kompanije.

“Očekujemo da će tržište pelena za odrasle nastaviti da raste, i zato ćemo posvetiti što više resursa kompanije u to tržište sa ciljem da proširimo asortiman”, zaključio je on.

Kako izgleda tržište pelena u Japanu?

Još prije 13 godina, najveći proizvođač pelena u Japanu, Unicahrm, saopštio je da je proizvodnja pelena za odrasle pretekla proizvodnju bebi pelena.

Trenutno, tržište pelena za odrasle vrijedi oko 2 milijarde dolara u Japanu, i prema projekcijama do 2027. godine da će rasti 16 odsto. Sa druge strane tržište pelena za bebe će se do 2027. godine smanjiti oko 8 odsto, pokazuju podaci kompanije Fuji Keizai, tj. da će tržište pelena za odrasle vredeti nekih 100 miliona dolara više.

Na primjer, kompanija Oji Nepia, koja je u aprilu saopštila da se preorijentiše na pelene za odrasle istakla je da su prošle godine prodali samo 400 miliona bebi pelena, te da će proizvodnja istih stati u septembru ove godine.

“Ubuduće planiramo da očvrsnemo proizvodnju pelena za odrasle”, istakli su tada u saopštenju u kom su dodali da će bebi pelene ipak biti proizvedene za druga prekogranična tržišta.

Strahovit problem sa natalitetom u Japanu, ali nisu jedini

Pad broja stanovništva je postao zabrinjavajuća konstanta u Japanu. Sve više starih i drastičan pad nataliteta izazivaju do sada neviđenu krizu na planeti, ne samo u njihovom društvu. Samim tim, Vlada Japana već godinama pokušava da riješi ovaj problem.

Povećavali su državno trošenje na decu, kroz dodelu subvencija mladim parovima i roditeljima, ali efekta nije bilo. Prema mišljenju stručnjaka, razlozi su i više nego kompleksni i višestruki: sve je manje sklopljenih brakova, ljudi se osamljuju, sve je više žena na tržištu rada, troškovi odgoja djece rastu.

Prošle godine rođeno je oko 758.000 beba u Japanu, dok je sa druge strane priče umrlo oko 1,59 miliona ljudi: strahovita razlika.

“Japan se nalazi na ivici i pitanje je da li ćemo moći da nastavimo da funkcionišemo kao društvo”, izjavio je premijer Japana Fumio Kišida prošle godine sugerišući da problem mora da se reši: “sada ili nikada”.

Iako najveći, ovaj problem nije jedini. Sličan problem, ili njegove naznake, mogu da se vide u Singapuru, Hong Kongu, Tajvanu, Južnoj Koreji (koja ima najnižu stopu natalite na svijetu), pa i u Kini u kojoj već dvije godine zaredom opada broj novorođenih, prenosi Reuters, BBC, SCMP, Blic.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!