SARAJEVO, Imajući u vidu zakonodavstvo BiH, većina finansijskih institucija u BiH nailazi na probleme u usklađivanju sa Zakonom o poreskom usklađivanju stranih računa američkih poreskih obveznika /FATCA/, zaključeno je danas u Sarajevu na brifingu o temi “Primjena FATCA u BiH”.
Na brifingu koji je organizovala Američka trgovačka komora BiH, u saradnji sa kompanijom “CMS Reich-Rohrwig Hainz”, zaključeno je da je neophodno što prije pristupiti odabiru adekvatnog modela i potpisivanju sporazuma između SAD i BiH, kako bi se stvorio pravni mehanizam i zaštitile finansijske institucije u BiH.
O primjeni FATCA u BiH razgovarali su predstavnici ove kompanije iz Sarajeva i LJubljane, predstavljajući paralelu na koji način se ovaj propis primjenjuje u zemljama okruženja, sa posebnim osvrtom na Sloveniju, saopšteno je iz Američke trgovačke komore BiH.
Predstavnici Ministarstva finansija i trezora BiH predstavili su dosadašnje korake u zaključivanju sporazuma sa Vladom SAD, radi sprovođenja američkog poreskog propisa FATCA, te iznijeli svoj stav o modelima koji su prihvatljivi za BiH.
Od Agencije za zaštitu ličnih podataka BiH prisutni su mogli saznati više o praksi Agencije u vezi sa FATCA zakonom u BiH i o konkretnim slučajevima u kojima je prenos podataka dozvoljen, a u kojima ne, dok su o uticaju FATCA propisa i problemima banaka i drugih obveznika u implementaciji u BiH govorili predstavnici Udruženja banaka BiH.
FATCA je propis kojim se strane finansijske institucije obavezuju da potpišu sporazum o ustupanju podataka o klijentima poreskim vlastima SAD, odnosno osnovni razlog FATCA jeste upravo prikupljanje informacija u pogledu poreskih obaveznika SAD u svijetu.
Cilj je da se izbjegne poreska evazija jer su vlasti SAD u svojim istragama došle do spoznaje da su američki poreski obveznici putem inostranih banaka uspjeli da sakriju milijarde dolara s ciljem izbjegavanja plaćanja poreza.
Zakon FATCA upotpunjuje i propise o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, odnosno drugim vidovima finansijskog kriminala koji takođe zahtijevaju prikupljanje i razmjenu podataka, odnosno proces poznat kao “upoznajte svog klijenta”. Srna