SARAJEVO, U narednih nekoliko dana biće poznate institucije koje će se baviti administrativnim poslovima u oblasti homologacije i certificiranja vozila u BiH, potvrđeno nam je u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Homologacija podrazumijeva ispitivanje vozila prije početka njegove prodaje na tržištu u pogledu sigurnosti i ekoloških standarda definisanih evropskim pravilnicima i smjernicama, a certificiranje predstavlja atestiranje, odnosno provjeru zadovoljenja tehničkih kriterija vozila za njihovo učešće u saobraćaju.
“Komisija za izbor obavila je svoj posao i nalaz dostavila ministru Rudi Vidoviću, koji će donijeti konačnu odluku”, kazao je Dario Bušić, šef Odsjeka za drumski i željeznički transport u Ministarstvu, dodajući da imena institucija koje su odabrane ne može saopštiti prije ministrove potvrde.
BiH zbog obaveza koje proističu iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU treba da ukine zabranu uvoza automobila starijih od sedam godina. Uvoznici i distributeri vozila smatraju, međutim, da tu odluku ne treba dirati sve dok ne počne primjena Pravilnika o homologaciji, koji je usvojen još u maju prošle godine, tvrdeći da bi se na taj način omogućio uvoz “evropskog smeća”.
Pravilnikom je predviđeno da je sistem homologacije treblo da bude uspostavljen u roku od godinu, odnosno do maja ove godine. Bušić kaže da je prvi korak u primjeni tog pravilnika izbor institucija za homologaciju i certificiranje.
“Zakon nalaže da odobrenja za poslove homologacije daje ministar, ali u Ministarstvu nemamo kapacitete da se time bavimo, te stoga putem tendera tražimo institucije koje će nam biti tehnička podrška”, pojasnio je Bušić.
Institucije koje budu odabrane za certificiranje, dodaje, u zakonskom roku od nekoliko mjeseci imaće obavezu da pripreme pravilnik za ugradnju gasa u vozila, čime će i ova oblast kod nas konačno biti uređena.
Bušić negira tvrdnje predstavnika Odbora vozila pri Spoljnotrgovinskoj komori BiH da Ministarstvo odbija saradnju s njima. Kaže da Ministarstvo uvažava stavove Odbora vozila, ali tvrdi da su članovi ove grupacije održali sastanak 9. jula ove godine, a svoje stavove o ograničenju uvoza vozila Ministarstvu dostavili tek 7. septembra.
Standardi motora
Evropska komisija blagonaklono gleda na prijedlog BiH da kao privremeno rješenje bude dozvoljen uvoz automobila sa standardom motora “euro3”, odnosno “euro4”, kaže Dario Bušić iz Ministarstva transporta i komunikacija BiH.
“Prijedlog je na razmatranju. Zvaničav stav još nemamo, a očekujem da ćemo više detalja znati na sastanku Privremenog podobora za transport BiH i EU sredinom novembra”, kazao je Bušić.
“Euro3” standard značio bi uvoz automobila proizvedenih 2000. godine ili koju godinu starijih, a “euro4” ograničavanje na automobile stare pet godina i određene malo starije modele.