BANJALUKA, Javna ustanova “Novi urbanistički zavod Republike Srpske” u protekla tri mjeseca pripremila je teren za ispunjavanje ozbiljnih i ambicioznih planova, koji su zacrtani nakon primopredaje imovine od stečajnog upravnika, preko Vlade Srpske, u ruke novog rukovodstva.
Vršilac dužnosti direktora ove ustanove Spomenka Vojnović – Kovačević rekla je Srni da je Zavod, poslije prve faze adaptacije objekta, kojom su se ostvarili neophodni uslovi za rad, završio i formalno – pravne obaveze, čime je stekao status pravnog lica, te da su doneseni i svi akti koji su potrebni za rad, kao što je Statut i Pravilnik o sistematizaciji i organizaciji radnih mjesta.
Osim toga, izrađen je i logo Novog urbanističkog zavoda i Plan nabave do kraja 2012. godine, odobreni od privremenog Upravnog odbora, kao i Pravilnik o radu i Kodeks poslovnog ponašanja.
Prema riječima vršioca dužnosti direktora Zavoda, stekli su se uslovi da se već sutra, 30. jula, pristupi i potpisivanju ugovora o radu, čime bi se ispunila obaveza ove ustanove o zaposlenju minimalno 25 radnika, 15 licenciranih stručnjaka i 10 tehničkog osoblja, koji proističu iz Odluke Vlade Srpske o osnivanju Zavoda.
Vojnović-Kovačević je istakla da će tim činom potpisivanja Zavod imati neznatno veći broj zaposlenih, tačnije 27, a ukoliko se ostvare planirani ciljevi, do kraja godine ili u prvoj godini poslovanja, taj broj biće neophodno udvostručiti.
U toku su i pripreme za potpisivanje ugovora za prvi posao Novog urbanističkog zavoda Republike Srpske, a riječ je o izradi projektno-tehničke dokumentacije.
“Pregovori oko uslova i načina izrade ove dokumentacije već su pri kraju, što nas raduje, s obzirom na činjenicu da je u pitanju objekat koji će kao takav biti prvi u nizu referentnih objekata Novog urbanističkog zavoda”, navela je Vojnović-Kovačević, ne precizirajući o čemu je riječ.
Ona je dodala da je dogovorena intenzivna saradnja sa predstavnicima naručioca posla, te da neće biti problema da se predloženi rok ispuni.
Vojnović-Kovačević je naglasila da su šanse za uspješan rad Novog urbanističkog zavoda velike, te da očekuju da budu angažovani na izradi izmjena i dopuna Prostornog plana Republike Srpske, dokumenta koji je i ranije ova ustanova radila, a za koji posjeduju originalnu dokumentaciju.
Ona je dodala da bi bilo dobro da izrada Plana počne nakon usvajanja novog Zakona o uređenju prostora i građenja, koji bi jasnije definisao ovu vrlo kompleksnu oblast poslovanja, kao i sam položaj Zavoda, s obzirom da ga je osnovala Vlada, kao ustanovu za potrebe izrade planske i tehničke dokumentacije.
“I nama će to vrijeme dobro doći da bismo završili aktivnosti oko prijedloga i primjedbi na radni tekst zakona, a otvorio bi se i prostor za zaposlenje što kvalitetnijih inženjera koji posjeduju licence za izradu prostorno-planske dokumentacije, a koji su deficitarni, dok za izradu projektno-tehničke dokumentacije imamo neophodan kadar”, rekla je Vojnović-Kovačević.
Ona je naglasila da Zavod ulazi u novu fazu u kojoj će rukovodstvo i svi zaposleni poslovnom politikom visokih kriterijuma i ciljeva, veoma brzo formirati Zavod kao profesionalnu i profitabilnu ustanovu.
Poslovanje Novog urbanističkog zavoda Republike Srpske čini izrada prostorno-planske dokumentacije, urbanističkih, zoning i regulacionih planova, zatim urbanističko-tehničkih uslova, planova parcelacije, kao i izrada projektno-tehničke dokumentacije objekata različite namjene i karaktera složenosti.
Vršilac dužnosti direktora Zavoda je naglasila da su vrata ove ustanove širom otvorena svim inženjerima koji su voljni svojom stručnošću graditi ovu ustanovu od samog početka njenog nastajanja, te istakla da je baš ova situacija, koja se više kao takva teško može ponoviti, krajnje podsticajna kako za iskusne stručnjake, tako i za mlad i kreativan kadar, koji će sigurno naći svoje mjesto u Zavodu i uticati na njegov razvoj.
Ona je navela da je djelatnost Zavoda od bitnog značaja za privredni i društveni razvoj Republike Srpske i da je kao takav bitan i za efikasniji rad Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju, te izrazila uvjerenje da će se ova ustanova svojom djelatnošću baviti i nakon osam godina, a koje su, pored zapošljavanja najmanje 25 radnika, postavljene kao uslov u odluci Vlade Srpske.
Urbanistički zavod Republike Srpske raspolaže sa oko 1.750 metara kvadratnih poslovnog prostora, a za sada je plan da se poslovanje obavlja u nivou prizemlja, prvog i drugog sprata, dok će treći i četvrti sprat biti ponuđeni na izdavanje, čime bi Zavod ostvario dodatne prihode.
U aprilu prošle godine pokrenut je stečajni postupak u Urbanističkom zavodu, a Vlada Republike Srpske je 29. decembra 2011. godine na drugoj licitaciji u banjalučkom Okružnom privrednom sudu kupila cjelokupnu imovinu ove ustanove u stečaju za 4.250.000 KM.
Vlada Srpske je 12. aprila ove godine donijela Odluku o osnivanju Javne ustanove Urbanistički zavod Republike Srpske i imenovanju privremenog Upravnog odbora, te vršioca dužnosti direktora. Nekoliko dana kasnije je obavljena primopredaja imovine Urbanističkog zavoda između stečajnog upravnika i članova Komisije Vlade Srpske, a ključevi Zavoda predati novom rukovodstvu. Srna