PARIZ, Prihodi francuskih hotela u 2014. bili su u stagnaciji, usljed nepovoljnog ekonomskog okruženja, dok je pad posjeta pariskim hotelima u januaru ove godine produbljen zbog akcija terorista, 7. i 9. januara, pokazuju podaci hotelske grupe MKG.
Prihod po raspoloživoj sobi koji se (uz stopu popunjenosti kapaciteta) uzima kao najznačajniji pokazatelj uspješnosti u sektoru, opao je prošle godine 0,2 odsto, poslije pada od 1,0 odsto u 2013, prenosi Rojters.
Stopa popunjenosti kapaciteta ostala je stabilna, s blagim rastom od 0,1 procentni poen, na 65,7 odsto, dok je prosječna cijena po sobi bila u padu za 0,4 odsto, na 83,6 evra.
U MKG-u ističu da je na rezultat u sektoru, pored pada kupovne moći, uticalo i povećanje poreza sa 7,0 na 10 odsto, počev od januara 2014. godine.
Isto tako, pariski hoteli zabilježili su manji broj turista poslije atentata na redakciju lista Šarli ebdo, i to od 2,7 odsto za prvih 15 dana januara, ali se pad posjeta nastavio i narednih dana, pa je 18. januara zabilježeno smanjenje od 9,3 odsto, odnosno od 10,2 odsto u luksuznim hotelima u odnosu na isti period prošle godine.
Međunarodna klijantela, koja čini više od 80 odsto pariskih hotela, kao što su “Bristol”, “Žorž V”, ili “Plaza Atene”, vrlo je osjetljiva na pitanja bezbjednosti i geopolitike, što je inače ključni faktor međunarodnog turizma, naglašava direktor MKG-a, Žorž Panajotis.
U saopštenju se dalje navodi da je stagnacija na francuskom tržištu hotela u prošloj godini bila u suprotnosti sa dinamičnom aktivnošću zabilježenom u Sjevernoj Evropi, isto tako i s rastom od 4,1 odsto u Njemačkoj, ili 7,0 odsto u Velikoj Britaniji.
Južna Evropa imala je takođe osjetno veću posjetu hotelima, u Italiji je stopa rasta prihoda po sobi iznosila 4,6 odsto, u Španiji 8,0 odsto.
Luksuzni hoteli u Pariskom regionu imali su nešto bolju posjećenost u prošloj godini, uz rast od 0,9 odsto prihoda po raspoloživoj sobi, zahvaljujući stranim turistima, dok su hoteli u provinciji, gdje su domaći gosti u većini (64 odsto), pretrpjeli pad zbog smanjenja kupovne moći stanovništva. Tanjug