BANJALUKA, Prevoznici u RS, poslije drastičnog pada vrijednosti nafte na svjetskom i smanjenja cijena goriva na domaćem tržištu, kažu da prostora za snižavanje cijena prevoza ima, ali i dalje prebiru računice.
Iako je gradonačelnik Banjaluke Slobodan Gavranović najavio da će cijene gradskog prevoza biti smanjene, jer su za to ispunjeni svi uslovi, juče nije želio detaljnije da obrazloži ovu najavu.
Dejan Mijić, direktor banjalučkog “Autoprevoza”, kaže da se cijena komunalnih usluga ne može mijenjati bez saglasnosti prevoznika.
“Ukoliko bi grad odlučio da snizi cijene, to se ne može desiti bez pristanka prevoznika. Razliku u cijeni morao bi da nam namiri kroz subvencije”, ističe Mijić, dodajući da su tražili razgovor sa Gavranovićem i nadležnima u Gradskoj upravi kako bi im objasnili “zbog čega se forsira sniženje cijena”.
Mijić kaže da mu nije jasno ko je to od gradskih vlasti vršio analize cijena putničkih karata o kojima se danima priča, jer njih niko nije kontaktirao.
U Udruženju autoprevoznika RS kažu da gorivo nije jedino po kome se određuje cijena prevoza, ali ipak priznaju da prostora za korekciju cijena ima.
“Možda i ima prostora za smanjenje cijena, ali imamo lošu popunjenost autobusa i to je jedan od uzroka zašto ne snižavamo cijene. Imamo i nelojalnu konkurenciju i kombije koji nam stalno prave problem”, rekao je Momčilo Sladoje, predsjednik Udruženja.
U kotorvaroškom “Golubiću” kažu da se putnici raspituju hoće li autobuske karte biti jeftinije.
“Još to razmatramo sa drugim prevoznicima, ali sumnjamo da će doći do toga”, rekao je Borislav Babić, jedan od vlasnika “Golubića”.
Zvorničani bi se idućih dana mogli jeftinije voziti, kažu u “Drinatransu”.
“Dali smo prijedloge za pojeftinjenje mjesečnih karata, a pojedinačnih još ne”, kaže Siniša Vukotić, šef saobraćaja u ovom preduzeću.
Cijene goriva širom BiH i dalje su u padu, pa tako litar dizela košta oko 1,60 KM. Nezavisne novine