SARAJEVO – Nova studija o socio-ekonomskom uticaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini tokom poslovne 2019. godine, pokazala je da ova kompanija stvara 0,5 odsto BDP-a zemlje, a svojim direktnim i indirektnim doprinosom osigurala je 1,3 odsto ukupnih poreskih doprinosa uplaćenih u Bosni i Hercegovini u 2019. godini.
Zašto su relevantni rezultati Studije – ažurirana metodologija zasnovana na matrici društvenog računovodstva BiH
Transparentnost u poslovanju nije tek fraza, potvrđuje to Coca-Cola u Bosni i Hercegovini već peti put u proteklih šest godina, predstavljanjem rezultata poslovanja, mjerenjem svog uticaja na ekonomiju, društvo ali i na okolinu. Do sad su izrađene tri studije o socio-ekonomskom uticaju, i dva izvještaja o održivom poslovanju kojima se mjeri, analizira i prati uticaj poslovanja, s ciljem boljeg planiranja, pametnijeg ulaganja u proizvodnju ali i u cijeli lanac vrijednosti, i u lokalnu zajednicu u kojoj posluje.
Država ima najveću korist od Coca-Colinog poslovanja na lokalnom tržištu, potvrđuje Studija, jer Coca-Cola direktno i indirektno podržava stvaranje 79 miliona KM poreznih prihoda države, odnosno 52 odsto ukupnog doprinosa dodatne vrijednosti Coca-Cole u Bosni i Hercegovini su porezi.
Nova studija izrađena je po metodologiji koja se zasniva na istraživanjima ekonomiste i dobitnika Nobelove nagrade Wassilyja Leontiefa. U ekonomskom modelu upotrebljava se „matrica društvenog računovodstva“, koja se zasniva na podacima za BiH. Model kombinuje finansijske, komercijalne i podatke o ljudskim resursima Coca-Cole HBC B-H Sarajevo za 2019., i makroekonomske statističke podatke BiH (tj. Svjetske banke, Eurostata, ILO-a, GTAP-a, BiH Agencije za statistiku) za 2019., kako bi se izmjerio utjecaj.
Studija utvrđuje uticaj Coca-Cole u svom lancu vrijednosti
U procesu proizvodnje, pakovanja, promocije i distribucije Coca-Colinih proizvoda do krajnjih potrošača, kompanija podstiče ekonomske aktivnosti u cijelom lancu vrijednosti. To znači da Coca-Colino poslovanje ima efekt podrške poslovanju segmentima snabdijevanja i distribucije. U segmentu snabdijevanja lokalni dobavljači i proizvođači zavise od potražnje proizvodnog pogona za sirovinama, dok distributeri i partneri u maloprodaji zavise od distribucije i prodaje gotovih proizvoda. Podržane aktivnosti snabdijevanja i distribucije stvaraju prihode – prihode od poreza, stabilna radna mjesta, a time stimulišu i nove ekonomske aktivnosti u svojim lancima vrijednosti.
Svaka konvertibilna marka dodatne vrijednosti koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još 4 KM dodane vrijednosti u bosanskohercegovačkoj ekonomiji.
Osim toga, Coca-Cola je u Bosni i Hercegovini u 2019. godini direktno zapošljavala 296 radnika, što je 8 odsto više nego 2017. godine. Ukupno je podržala gotovo 5.200 radnih mjesta u svom lancu vrijednosti, a to čini 0,5 odsto ukupnog broja radnih mjesta u Bosni i Hercegovini, te podržava mogućnosti zaposlenja za sve sektore u društvu, uključujući visokokvalifikovane i niskokvalifikovane radnike. Većina je poslova, ipak podržana u trgovačkom sektoru – njih oko 3.500.
Uticaj na zajednicu
Pored direktnih ulaganja i utjecaja u smislu doprinosa budžetu Bosne i Hercegovine, i utjecaja na radna mjesta, naročito uvijek ističu da Coca-Cola ulaže u projekte za zajednicu u kojoj posluje. Ulaganja u projekte u zajednici u Bosni i Hercegovini u periodu između 2015. i 2019. godine iznosila su 713 hiljada KM, kroz programe i projekte usmjerene na osnaživanje i zapošljivost mladih, očuvanje vodnih resursa i brigu za okoliš, te u kulturne, umjetničke i sportske projekte u Bosni i Hercegovini.
Prvu studiju koja se odnosila na poslovanje u 2014. godini je Coca-Cola izradila i predstavila javnosti 2015. godine, a potom je 2017. izradila prvi domaći Izvještaj o održivosti zasnovan na analizi poslovanja i utjecaja u 2016. godini. Tradiciju je nastavila Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2017. godini, te novim Izvještajem o održivosti za 2018. Svi izvještaji i studije, uključujući najnoviju, treću Studiju, dostupni su na web stranici Coca-Cole HBC B-H.
PR