BANJALUKA, Četiri kompanije naftne industrije Republike Srpske /RS/, čiji većinski vlasnik je ruska kompanija “Njeftgazinkor”, predstavile su danas u Banjaluci svoj novi korporativni vizuelni identitet “Nestro” koji je i zaštitni znak krovne kompanije “Zarubežnjeft”.
Pod ovim znakom u BiH poslovaće četiri firme: Rafinerija nafte Brod, Rafinerija ulja Modriča i banjalučki “Petrol” u kojim je “Njeftgazinkor” većinski vlasnik, kao i “Oprima grupa”, preduzeće u stopostotnom ruskom vlasništvu.
Predsjednik “Njeftgazinkora” iz Moskve Jurij Leonidovič Smirnov rekao je da se ovih dana rade konačni rezultati poslovanja u 2009. godini i spremaju revizorski izvještaji.
“Bez obzira na ekonomsku krizu, `Petrol` je završio poslovnu godinu bez gubitaka, Rafinerija ulja Modriča sa malim gubicima, uglavnom zbog troškova amortizacije, a Rafinerija nafte Brod imala je gubitke zbog velikih investicionih ulaganja”, rekao je Smirnov.
On je dodao da će godišnji izvještaj o poslovanju biti na Skupštini akcionara i da će poslije toga biti objavljen.
Odgovarajući na pitanje novinara o konkurentnosti u odnosu na Srbiju i Hrvatsku, Smirnov kaže da susjedne Hrvatska i Srbija imaju zatvorena tržišta na koji puštaju samo proizvode visokog kvaliteta u pogledu ekoloških standarda, a da istovremeno na tržište BiH izvoze proizvode koji nemaju visok kvalitet.
“Zato mi na našem tržištu nemamo jednake uslove i u tome nam je potrebna podrška države”, poručio je Smirnov, podsjećajući da ruski partneri planiraju uložiti milijardu evra u naftnu industriju RS.
Direktor “Optima grupe” Jurij Nikolajevič Belov rekao je da je u 2009. godini prerađeno milion tona i dobijeno oko 900.000 tona derivata, od čega je 20 odsto izvezeno, a 80 odsto prodato na domaćem tržištu.
“Ponosni smo što smo sve to uradili sa domaćim stručnjacima i domaćom radnom snagom, a za manje od godinu dana”, rekao je Belov.
Direktor Rafinerije nafte Brod Aleksandar Danilovič Litvinjenko rekao je da je Programom rekonstrukcije i razvoja ove firme za period do 2015. godine predviđeno dostizanje kapaciteta od tri miliona tona godišnje i ulaganje 606 miliona evra.
Direktor Rafinerije ulja Modriča Pero Dugić rekao je da je ova kompanija 55 godina bila brend na tržištu zemalja bivše Jugoslavije, a da će kao novi brend Nestro izaći na tržišta izvan ovog regiona.
“Ulaganjem od 14 miliona evra u energetska i tehnološka postrojenja do 2015. godine bićemo još konkurentniji i na tržištima van granica bivše Jugoslavije”, rekao je Dugić.
On je naveo da je od početka aprila prošle godine do danas Rafinerija ulja Modriča proizvela oko 40.000 tona baznih ulja, ponovo se poizvodi i transformatorsko ulje, a u završnoj fazi su ispitivanja turbinskih ulja.
Direktor “Petrola” Aleksandar Jaroslavljevič Djakonov naveo je da ova firma broji 77 pumpi u BiH, da je potpuna rekonstrukcija završena na trima stanicama i da je plan za ovu godinu potpuna rekonstrukcija na 15 pumpi i takozvana mala rekonstrukcija odnosno kapitalni remont na takođe 15 benzinskih stanica.
“Na mjestima starih pojavile su se nove, modrene pumpe pod brendom `Nestro` pod kojim će za dvije do tri godine funkcionisati najveća mreža savrmenih pumpi na kojima će se prodavati isključivo visokokvalitetno gorivo iz isključivo Rafinerije nafte Brod”, naveo je Djakonov.
Ove četiri firme trenutno u BiH zapošljavaju više od 3.000 ljudi.