– U dokumentu Okružnog privrednog suda Banjaluka od 18. septembra stoji da je Zoran Injac vlasnik 50 odsto firme. „Aerodromi RS“ ugovor dodijelili 24. avgusta
– Korajlić: U momentu dodjele ugovora Injac bio vlasnik polovine firme
– Injac: Istina je da sam bio vlasnik, ali manje od 20 firme
– Direktor „Aerodroma RS“ odbija da poništi tender
– Ministar Trninić: „To nije u mojoj nadležnosti“!
BANJALUKA – U vrijeme kada su „Aerodromi RS“ raspisali tender za izradu Strategije razvoja međunarodnog aerodroma Trebinje, predsjednik Nadzornog odbora Zoran Injac bio je suvlasnik firme „Way 2 Go“, kojoj je i dodijeljen ugovor za ovaj posao težak oko 75.000 KM. Mjesec dana nakon što je njegova firma pobijedila, a javnost počela da postavlja pitanja o sukobu interesa, Injac je svoj pedesetodstotni udio prenio na drugu osobu, otkriva portal CAPITAL.
U originalnom dokumentu, koji je u posjedu naše redakcije, a koji je 18. septembra izdao banjalučki Okružni privredni sud, stoji da je predsjednik NO „Aerodroma RS“ vlasnik 50 odsto firme, što je značajno prekoračilo zakonskih 20 odsto koliko je dozvoljeno za učešće na tenderima. Drugi dio firme u vlasništvu je Slavka Davidovića.
„Aerodromi RS“ su firmi „Way 2 Go“ ugovor dodijelili 24. avgusta.
U Transparency internationalu BiH ističu da se, nakon što su na osnovu ove dokumentacije „Aerodromima RS“ poslali upit da li je Injac i dalje predsjednjik NO, desila zanimljiva situacija.
„TI BiH 18. septembra dobija aktuelni izvod u kojem piše da je Injac vlasnik polovine firme. Tada on u sudskom registru podnosi zahtjev za prenos vlasništva. Dan kasnije nas pozivaju iz sudskog registra govoreći da je u međuvremenu došlo do promjene i da ime Zorana Injca uopšte ne stoji u dijelu o vlasništvu i da je vlasništvo prenio na treću osobu. Međutim, u vrijeme kada je donesena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izradu Strategije razvoja za aerodrom Trebinje, Injac je bio vlasnik polovine firme „Way 2 Go““, kazala je za CAPITAL portparol TI BiH Ivana Korajlić.
Injac: Izašao sam iz vlasništva nakon TV priloga
Injac, bez obzira na pečatom i potpisom ovjerene osnivačke dokumente firme, tvrdi da je bio vlasnik manje od 20 odsto. Smatra da nije bilo riječi o sukobu interesa te da je „tender „Aerodroma RS“ proveden po zakonima u RS, prepisanim od Evropske unije“.
Napominje i da je firma „Way 2 Go“ bila na čelu grupe ponuđača koju su na tenderu činili „Neo Aerodromes Engeenering“ iz Beograda i Institut za građevinarstvo iz Banjaluke.
„Nikakvog sukoba interesa nije bilo. Ja sam izašao iz vlasništva te firme. Ne sporim da sam imao vlasništvo, ali važeći zakoni dopuštaju vlasništvo do 20 odsto da bi se učestvovalo na tenderima“, tvrdio je danas za CAPITAL.
Na pitanje kada je izašao iz vlasništva rekao je da je to bilo „nakon što je jedna televizijska kuća iz BiH objavila informaciju da je „Way 2 Go“ pobjednik na tenderu“, dok je na pitanje zašto je to uradio, kazao da su „razlog klevete“.
Janjić brani Injca: To je sve senzacija
I dok je Injac na sve načine pokušavao da objasni da nije kriv, u njegovu odbranu stao je i direktor „Aerodroma RS“ Miroslav Janjić – “u okviru konzorcijuma firmi koji je pobijedio na tenderu jeste i firma u kojoj vlasništvo ima predsjednik NO „Aerodroma RS“, ali u visini do 20 procenata”.
„To je sve senzacija“, prokomentarisao je Janjić.
Na našu konstataciju da je u momentu dodjele ugovora sa 50 odsto vlasništva Injac prekoračio zakonske dozvole, Janjić tvrdi da to nije istina.
„Ta vaša tvrdnja ne stoji. Ja ne znam za to. NO radi potpuno transparentno, kao i „Aerodromi RS“. Preduzeća koja ste naveli jesu nosioci izrade Strategije, a vlasnički odnos u „Way 2 Go“ je ovaj koji je meni poznat“, istakao je.
Na pitanje da li će tender, zbog očiglednih malverzacija, biti poništen, direktor „Aerodroma RS“ zaključio je da za to nema razloga.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS juče su primili obavještenje TI BiH, ali zvaničnog stava nije bilo. Resorni ministar Neđo Trninić, kako kaže, „nije se mnogo upuštao u ovu priču jer nije u njegovoj nadležnosti“.
„Ne znam koliko je istinita priča, u nju se zaista nisam upuštao niti mi je u nadležnosti. Postoje nadležni organi koji bi to trebalo da provjere i neka istjeraju na čistac. U svakom slučaju, ne podržavam sukobe interesa, ako ih je ovdje bilo. Zaista ne mogu dalje da komentarišem“, kazao je Trninić za CAPITAL.
Za „Aerodrome RS“ zakoni služe da se krše
Zakon o javnim nabavkama je jasan – “ugovorni organ ne smije zaključivati ugovore o javnoj nabavci s privrednim subjektom, ako je član nadzornog odbora tog ugovornog organa istovremeno vlasnik poslovnog udjela, akcija odnosno drugih prava na osnovu kojih učestvuje u upravljanju, odnosno u kapitalu tog privrednog subjekta s više od 20 odsto“.
Pored ograničenja prema Zakonu o javnim nabavkama, i Zakon o javnim preduzećima RS sadrži odredbe o sukobu interesa i propisuje obavezu članovima nadzornog odbora da omoguće uvid u sve odnose ili transakcije koje bi mogle dovesti do sukoba interesa.
Milioni za fantomski aerodrom
Tenderskom dokumentacijom tražila se najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.
“Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za polijetanje i slijetanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostor”, navedeno je u tenderskoj dokumentaciji „Aerodroma RS“.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS tada su za CAPITAL kazali da bi „novi dokument pokazao opravdanost cijele ideje „međunarodni aerodrom Trebinje““.
Sve ovo možda i ne bi bilo sporno da Vlada RS u januaru 2014. godine nije donijela odluku o zatvaranju preduzeća „Aerodrom Trebinje“, a Privredni sud u Banjaluci ga je obrisao iz Registra privrednih subjekata.
Tokom petogodišnjeg rada, bez piste i međunarodnog reda letova, trebinjski aerodrom je potrošio više od milion KM iz budžeta, a urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora. Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.
CAPITAL: Žana Gauk
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovaj slučaj pokazuje koliko se oni osjećaju slobodnim da rade sav taj organizovani kriminal. Sve iz budžeta i sve što je vlasništvo RS, ustvari je njihovo.