Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prednosti i slabosti električnih automobila

Prednosti i slabosti električnih automobila

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević22. Septembra 2024. — 11:12Nema komentara3 minute čitanja
MOskva
FOTO: Pixabay

SARAJEVO – U posljednjih nekoliko godina, električni automobili (EV) postali su sve popularniji izbor među vozačima. Ova tranzicija ka električnim vozilima donosi mnoge prednosti, ali i određene slabosti.

električni automobili
FOTO: Pixabay

U ovom tekstu istražujemo ključne aspekte električnih automobila kako bismo vam pomogli da bolje razumijete ovaj trend.

Ekološki prihvatljiviji: Električni automobili ne emitiraju štetne gasove tokom vožnje, čime direktno doprinose smanjenju zagađenja vazduha. S obzirom na sve veću svijest o klimatskim promjenama, EV-ovi su važan korak ka održivijem transportu. Takođe, korištenje obnovljivih izvora energije za punjenje automobila dodatno povećava njihov ekološki doprinos.

Manji troškovi održavanja: Sa mnogo manje pokretnih dijelova u odnosu na konvencionalne automobile sa unutrašnjim sagorjevanjem, električni automobili zahtjevaju manje servisiranja. Na primjer, ne treba mijenjati ulje, a kočnice se troše sporije zahvaljujući regenerativnom kočenju, što dodatno smanjuje troškove održavanja.

Niži troškovi goriva: Električna energija je obično jeftinija od benzina ili dizela. U mnogim slučajevima, punjenje kod kuće može biti daleko povoljnije od punjenja na benzinskim pumpama, posebno uz korištenje solarnih panela.

Tiha vožnja: Električni automobili pružaju znatno tišu vožnju, što doprinosi smanjenju buke u urbanim sredinama. Ova tišina može poboljšati iskustvo vožnje, ali je takođe značajna i za pješake i bicikliste.

Brza ubrzanja: Zbog momenta koji je dostupan odmah, EV-ovi često imaju izvanredne performanse u pogledu ubrzanja. To omogućava brzo i efikasno kretanje, što može biti posebno korisno u gradskom saobraćaju.

Podsticaji i subvencije: Mnoge vlade nude finansijske podsticaje za kupovinu električnih vozila, uključujući poreznu olakšicu i subvencije, što može značajno smanjiti troškove inicijalne kupovine.

Tehnološke inovacije: Električni automobili često dolaze opremljeni najsavremenijom tehnologijom, uključujući napredne sisteme za pomoć vozaču, infotainment i povezivost, što obogaćuje iskustvo vožnje.

Ograničen domet: Iako se kapacitet baterija poboljšava, mnogi električni automobili i dalje imaju manji domet od tradicionalnih vozila. Vozači koji često putuju na duže razdaljine mogu se suočiti s izazovima planiranja putovanja.

Dugo punjenje: Vrijeme potrebno za punjenje može biti duže od točenja goriva. Dok su brze punionice u razvoju, punjenje kod kuće može potrajati nekoliko sati, što može biti nepraktično za vozače koji su navikli na brze usluge benzinskih pumpi.

Visoka cijena: Iako cijene EV-ova opadaju, inicijalna investicija često ostaje viša od one za tradicionalne automobile. Ovo može predstavljati prepreku za mnoge kupce, iako se troškovi tokom korištenja mogu isplatiti na duže staze.

Infrastruktura za punjenje: U nekim oblastima, mreža punionica još uvijek nije dovoljno razvijena. Ovo može otežati korištenje električnih vozila, posebno na dugim putovanjima ili u ruralnim područjima.

Ekološki uticaj proizvodnje: Proizvodnja baterija može imati značajan negativan uticaj na životnu sredinu, uključujući rudarenje sirovina kao što su litijum, kobalt i nikl. Važno je raditi na održivijim praksama u ovom procesu.

Odlazak na reciklažu: Rešavanje problema sa reciklažom baterija i dalje predstavlja izazov. Iako se razvijaju strategije za održivu upotrebu i reciklažu, važno je pronaći načine za smanjenje ekološkog otiska na kraju životnog ciklusa baterija.

Percepcija i informisanost: Mnogi potencijalni kupci i dalje imaju predrasude prema električnim vozilima, uključujući sumnje u njihovu pouzdanost, trajnost i performanse. Edukacija javnosti o prednostima i tehnologijama EV-ova može pomoći u prevazilaženju ovih predrasuda.

Električni automobili predstavljaju značajan korak ka održivijem transportu, ali je važno uzeti u obzir i njihove slabosti. Razumijevanje prednosti i nedostataka može pomoći vozačima da donesu informisanu odluku koja najbolje odgovara njihovim potrebama i životnom stilu. Kako tehnologija napreduje i infrastruktura se razvija, očekuje se da će električni automobili postati još privlačnija opcija za vozače širom svijeta. Forbes

elektricni automobili
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOd gradnje MHE do zapošljavanja osuđenog ljekara: Raznolikost kriminala u Kotor Varošu
Sljedeći članak Dolar blizu najnižeg nivoa u posljednjih godinu dana

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

NOVOSTI 04 minute čitanja

Minić: Povećanje plata od marta naredne godine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.