ZAGREB, Za protekle uskrsne praznike građani Hrvatske su potrošili oko 10 odsto više nego u istom periodu 2016. godine.
– Prema podacima Poreske uprave, potrošnja u periodu od 21. do 27. marta iznosila je 1.731 milijardu kuna /247 milijardi evra/, a broj izdanih računa u fiskalizaciji u djelatnosti trgovine na malo bio je 21.2 miliona. U 2016. u istom periodu potrošeno je 1.565 milijardi kuna /223 milijarde evra/ , a izdano je 20.5 miliona računa, istakla je direktorica Sektora trgovine Hrvatske privredne komore Ema Culi komentarišući ovogodišnju uskrsnu potrošnju, napomenuvši da podaci iz 2018. nisu uporedivi s prošlom godinom jer je Velika sedmica u 2018. godini bila u martu, a 2017. godine u aprilu.
– Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju, naglasila je Culi.
Prema procjenama Hrvatske privredne komore za ovu godinu je skromnija potrošačka košarica iznosila oko 560 kuna /75 evra/, srednja oko 1.020 kuna /137evra / i bogata 1.530 kuna /205 evra/.
Procjena se bazirala na bazi troškova četveročlane porodice u periodu od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, a ove godine je vrijednost košarice bila nešto viša s obzirom na oscilacije cijena mesa, povrća i voća te mlijeka, jaja i sira.
Sadržaj tri košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, a to su riba i meso, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su skoro kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj te u manjoj mjeri srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
– Ono što svakako veseli jest da se 80 posto građana obuhvaćenih istraživanjem izjasnilo kako će pri kupovini namirnica paziti da kupuju hranu hrvatskog porijekla jer su svjesni da tako podržavaju domaće proizvođače i gospodarstvo, izjavila je Culi, komentarišući istraživanje koje je Hrvatska privredna komora provela na 1.000 ispitanika.
Planirani porast praznične potrošnje poklapa se s generalnim trendovima u trgovini na malo koja raste već 42 mjeseca za redom. Prosječni rast u 2017. iznosio je na godišnjem nivou 4,7 odsto što je odraz povećanja pouzdanja potrošača, dobre turističke sezone, poreske reforme, povećanja plata i dobrih makro ekonomskih pokazatelja.
U prva dva mjeseca ove godine realan je promet u trgovini na malo u Hrvataskoj bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,6 odsto veći u odnosu na isti period 2017. godine. Hrvatska privredna komora