HANOI, Vijetnam i pivo na prvi pogled se čine kao neobična kombinacija zbog uvriježenog mišljenja da je ovo popularno piće više tipično za zapadne zemlje nego za Daleki istok.
Ipak, ljudi koji tamo žive veliki su ljubitelji napitka od hmelja, što potvrđuje festival piva “Hanoi Beer Festival” 2011, koji se treći put održava u glavnom gradu Vijetnama i koji je ove godine privukao oko 30.000 ljubitelja piva.
Festival piva, koje je u zemlju stiglo prije više od 100 godina sa evropskim kolonizatorima, održan je pod pokroviteljstvom najvećeg proizvođača piva, kompanije “Habeco” početkom ovog mjeseca.
Pivo u Vijetnamu vole svi, što se može vidjeti po broju pivnica koje su otvorene po uzoru na njemačke i češke pivare.
Kulturu ispijanja piva na ove prostore donijeli su Francuzi, koji su prije više od 100 godina otvorili prvu pivnicu u ovoj zemlji.
Vijetnamci najviše vole žuto pivo i bia vang, kao i tamno pivo bia den. Iako tradicija ispijanja piva postoji od 19. vijeka, građani Vijetnama su u posljednje vrijeme usvojili evropski način konzumiranja ovog pića i uklopili ga sa lokalnim pivom – bia hoi, koje zauzima centralno mjesto festivala.
Ovo pivo traje samo jedan dan i piju ga svi slojevi vijetnamskog društva. Bia hoi se jednim dijelom pravi od riže i ima najbolji ukus ujutro kada izađe iz pivnica.
Inače, svakog jutra u zoru iz pivara izlaze kamioni i raznosači na motociklima, sa bačvama u koje može stati nekoliko desetina litara piva i raznose ga u male pivare sa minijaturnim stolovima i stolicama postavljenim na trotoarima.
Vijetnamci vole te male pivnice na otvorenom, koje su jedno od osnovnih mjesta za druženje, naročito noću.
Na festivalu su postavljeni takvi stolovi i stolice, a organizatori, da bi smanjili gužvu, postavili su 60 punktova sa velikim bačvama, gdje se, naravno, moglo dobiti besplatno pivo.
Pored besplatnog piva, štandovi su nudili i akcije u kojima na svako kupljeno pivo kupac dobija jedno gratis.
Ovogodišnji slogan je “Uzmi pivo, ali ne vozi”, čiji je cilj povećanje svijesti o sigurnoj vožnji.
Prema procjenama stručnjaka, vijetnamske pivare će sljedeće godine uložiti oko 110 miliona evra u povećanje i unapređenje proizvodnje piva.
Iako ne podsjeća na poznatije svjetske festivale piva, kao što je njemački “Oktoberfest”, festival u Hanoju je jedna od rijetkih prilika da se u Aziji na jednom mjestu probaju neobične vrste piva.
Na njemu je očit evropski uticaj, tako da se moglo probati Adler Brau pivo zajedno sa njemačkim svinjskim specijalitetom Schweinshaxe, ali i vijetnamskom kuhinjom, iz koje dolazi pržena jegulja.
Neka od mjesta podsjećaju na velike minhenske šatore u kojima se služi pivo zajedno sa slikama na kojima su prikazani posjetioci “Oktoberfesta” u kožnim pantalonama sa tregerima.
Festival je obilovao i jelima vijetnamske kuhinje, koja je uglavnom bazirana na ribi, riži i soji, kao i različitim biljkama koje se dodaju hrani, poput listova limuna, vijetnamskih ljekovitih biljaka i tajlandskog bosiljka.
Na festivalu su se mogla probati i neka posebna piva kao što je jako Chrystal bear pivo napravljeno u kombinaciji sa voćem i posebnim tropskim voćem rambutanom.
Poznavaoci kažu da ovo pivo ima ukus meda, sa laganim “šmekom” cvijeća. Jedno od interesantnijih je Passion Fruit Witbier, koje je napravljeno na osnovu poznatog belgijskog bijelog piva. Isto kao i belgijski, tako je i vijetnamski Witbier napravljen na osnovu sjemenki lokalne i uvezene pšenice, ali su mu dodati korijander, narandža i malo hmelja.
Witbier, koji se služi sa kriškom limuna, ima ukus koji podsjeća na portugalsko vino verde sa oštrim ukusom korijandera i odlično se slaže uz svježe uhvaćenu vijetnamsku ribu.
Jedan od razloga što je pivo popularno u Vijetnamu je i njegova cijena. Pola litra bia hoija iznosi 20 feninga i vijetnamci u šali govore da je pivo jeftinije od vode.
Neki od njih znaju kupiti kriglu piva samo da vide kakvog je ukusa i da li žele tu nastaviti piti ili otići na drugo mjesto. Oni, takođe, znaju da je pivo samo jedan od aspekata druženja ljudi koje svi Vijetnamci vole.
Stranci, koji sve više posjećuju Vijetnam, mogu pored festivala vidjeti i neke od izuzetnih građevina ove dalekoistočne nacije, uključujući i mauzolej “Ho Chi Minh”, uz koji se, naravno, nalazi prodavnica bia hoi piva.
Sjedeći na malim plastičnim stolicama sa pivom u ruci može se posmatrati život glavnog grada, gledati kako ulični prodavači balansiraju sa korpama manga i bambusovim štapom preko svojih leđa, motocikle sa nekoliko putnika i hranom kako se probijaju kroz gužvu ili malu djevojčicu i njenu baku koje su izašle prije spavanja u šetnju u pidžamama i japankama.
Sve je to dio Vijetnama koji kao i mnoge evropske zemlje praktikuju dobar život ukomponavan sa božanskim pićem od ječma. Onaj ko se nađe ovdje teško se može oteti utisku da Vijetnamci znaju da žive i uživaju u odličnom pivu. Nezavisne novine
Najskuplje boce piva na svijetu
1. Antartic nail Are – 800 dolara
2. The end of history – 765 dolara
3. Clasberg Vintage 3 – 348 dolara
4. Samuel Adams Utopias – 100 dolara
5. Tutankhamun Ale – 52 dolara