BANJALUKA/SARAJEVO, Polovna vozila u BiH nikada nisu bila jeftinija, ali uprkos tome – gotovo niko nema sredstva da ih kupi.
Kolaps kupoprodaje polovnjaka primjetan je već duže vrijeme, jer, iako u niskim cijenama mnogi vide šansu da se motorizuju, želje su jedno, a mogućnosti drugo.
“Nikada polovna vozila nisu bila jeftinija, niti je ponuda ikada bila manja, bar kada je Sarajevo u pitanju. Nedostatak kupaca vjerovatno je razlog što je i ponuda mršava. Zbog toga se i cijene snižavaju, kako bi se mušterije privukle”, ističu na portalu mobile.ba, te dodaju da su “Volkswagenovi” modeli tradicionalno najtraženiji.
Zaposleni na portalu pik.ba imaju slična iskustva. Kažu da su cijene polovnih vozila sve niže, a jedan od razloga krije se iza sve lošijeg materijalnog statusa građana.
“Naša iskustva, proizišla iz internih analiza, govore o pet do deset odsto nižim cijenama polovnih vozila u odnosu na prošlu, a čak i do 15 odsto u poređenju sa 2011. godinom”, kaže Aida Starčević, PR i brend menadžer na portalu pik.ba.
Iskustva zaposlenih i na ovom portalu pokazuju da kupci najčešće traže “Volkswagenove” automobile.
“Nevjerovatno zvuči, ali golf 2 još je najpretraživaniji model automobila, zatim golf 4, nakon čega je, donekle ravnomjerno, zastupljena potražnja za drugim modelima”, objašnjava Starčevićeva.
Banjalučanina, koji na internetu prodaje svoje vozilo fiat brava, za kojeg je naveo da je potpuno opremljen i da je u odličnom stanju, niko ne pita za cijenu, već svi potencijalni kupci zapitkuju da li je moguća zamjena.
Za vozilo koje nudi, traži oko 2.900 maraka, ali će ga, po svemu sudeći teško prodati.
“Ne ide prodaja, niko neće da kupi. Ni sam ne znam šta ću, nemojte me više ništa pitati, nije mi ni do mene”, kaže ovaj razočarani trgovac.
Nije ni čudno što kupaca nema, ako se zna da prosječna plata u našoj zemlji, bar tako tvrde statističari, iznosi tek nešto više od 800 maraka.
Ako bi neko od te plate uspio da uštedi 200 maraka mjesečno, to bi značilo da bi mu trebalo dvije godine za solidan polovnjak vrijedan 4.800 KM, koji će mu, potom, donijeti nove troškove, koji se odnose na kupovinu goriva, registraciju, servis i ostalo.
No, iako puna garaža podrazumijeva i brojne izdatke, u našoj zemlji, prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka, posljednjeg dana prošle godine bila su registrovana tačno 1.096.232 vozila.
Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Prosperitet kolapsa privrede, trgovine, ekonomije…