SARAJEVO – Uvođenje plavog dizela kao poticaja poljoprivredi u FBiH nije moguće prije naredne godine, dok nadležnost za ovo resorna ministarstva RS i BiH prebacuju jedno na drugo.
Vjekoslav Selak, savjetnik ministra poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva FBiH, kaže da treba uspostaviti registar gazdinstava, što očekuje početkom naredne godine, pa tek onda početi razgovore s predstavnicima RS i Brčko distrikta o uvođenju plavog dizela.
“U Hrvatskoj, gdje je uveden plavi dizel, ima teškoća. To ne znači da to odbijamo kao mogućnost. Ali, dok ne bude uspostavljen registar teško je na zadovoljavajući način upravljati takvim poticajima”, ističe Selak.
Dodao je da bi uvođenje plavog dizela značilo subvencioniranje dijela cijene goriva, ali će detalji biti razrađeni kada dođe do toga.
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede RS Radivoje Bratić smatra da je uvođenje ove mjere nadležnost Vijeća ministara BiH.
“Akcize su na državnom nivou. Iz FBiH nismo dobili reakcije u tom smislu. Mi smo pokretali to pitanje, ali nije imalo odjeka. Inicijativa postoji, ali je stvar nadležnosti. U stalnom sam kontaktu sa državnim ministarstvom”, dodao je Bratić.
On je u martu ove godine, nakon zajedničkog sastanka o poljoprivredi, kazao da će ministarstva poljoprivrede RS i FBiH, te Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH inicirati uvođenje plavog dizela kao mjere koja podrazumijeva odricanje države od dažbina iz litra goriva.
Dušan Nešković, pomoćnik ministra za poljoprivredu u ovom državnom ministarstvu, pak, ističe da je riječ o sistemu subvencioniranja poljoprivrede, što je stvar entiteta.
“Uvođenje plavog dizela bila je ideja iz RS. Oni su trebali da predlože na koji način žele da se to uradi”, dodao je Nešković.
Poljoprivrednicima do 40 odsto jeftinije gorivo
Sead Jeleč, sekretar Udruženja poljoprivrednika u BiH, smatra da skidanje opterećenja s goriva ne bi bilo veliki trošak za budžete, a poljoprivreda bi dobila i do 40 odsto jeftinije gorivo. Kaže da je plavi dizel uveden u Hrvatskoj prije nekoliko godina i velika je olakšica za poljoprivrednike, dok i u Srbiji počinju s tom mjerom.
“S tim zemljama imamo potpisan CEFTA. Zbog povećanja uvoza poljoprivrednih proizvoda imamo deficit u toj oblasti, što je rezultat niske konkurentske moći domaćih proizvođača zbog, između ostalog, odsustva plavog dizela. Plaćamo dizel kao i svi drugi. U okviru te cijene je i doprinos za puteve, koji plaćamo kao i kamioni, a naše mašine ne izlaze na ceste”, dodao je Jeleč.