FRANKFURT, Njemački “Opel”, koji posluje u okviru američkog “Dženeral motorsa” (GM), usvojiće plan stabilizacije posrnule kompanije najvjerovatnije do sredine februara, pošto sindikalni lideri potpišu program restrukturiranja, dozvoljavajući kompaniji da ukine do 8.300 radnih mjesta zbog stalnog pada potražnje.
U evropskom sjedištu GM u blizini Frankfirta, izvršni direktor “Opela” Nik Rajli izjavio je da se nada da će plan oporavka čuvene robne marke biti završen u sljedeće dvije do tri sedmice, prenose agencije.
Zaposleni u “Opelu” osudili su nedavno odluku uprave GM da zatvori filijalu u Antverpenu u Beligiji, koju su sindikalni lideri ocijenili kao “objavu rata” radnicima kompanije.
Kao odgovor na odluku o zatvaranje pogona u Antverpenu, radnici su obustavili pregovore o 265 miliona evra vrijednim godišnjim uštedama na platama u narednih pet godina.
Rajli je izjavio da su razgovori prekinuti zbog Antverpena, ali je najavio da će biti uskoro nastavljeni.
Pored 600 miliona evra svježeg novca koje je GM uložio u “Opel” za nastavak poslovanja, Rajli traži 2,7 milijardi evra državne pomoći u kreditima ili kreditnim garancijama, prenosi internet portal “Autonjuz.” On ne očekuje da će dobiti svih 2,7 milijari evra, ali vjeruje da će “Opel” dobiti “značajnu sumu.” Rajli je izjavio da su sve evropske zemlje (Njemačka, Španija, Engleska, Poljska), u kojima “Opel” ima svoje pogone (izuzev Belgije) u načelu spremne da pruže finansijsku pomoć iz državnog budžeta.
Njemačka je spremna da prihvati formalni zahtjev “Opela” do sljedećeg petka za dobijanje pomoći, kada nezavisni eksperti koje je angažovala vlada u Berlinu procene održivost plana restrukturisanja koga predlaže direktor Rajli.
On je nadavno izjavio da se evropske kompanije – “Opel” i njegova britanska podružnica “Voksol” pripremaju da radikalno osavremene proizvodni program i smanje kapacitet proizvodnje.
Rajli je najavio da plan priprema novo rukovodstvo GM-a za Evropu i istakao da se priprema “ofanziva novih proizvoda” i modernizacija kompanije.
GM, koji je pretprošle i prošle godine bio u dubokoj krizi, novembra 2009. je iznenada odustao od prodaje “Opela” i “Voksola” konzorcijumu koji su činili kanadski proizvođač auto-djelova “Magna” i ruska kreditna banka “Sberbank.” Umjesto prodaje, posrnuli GM, koji je u julu izašao iz stečajnog postupka uz finansijsku podršku američke vlade, odlučio je da sam modernizuje svoje evropske filijale.