LONDON, Kriza u evrozoni mogla bi se i te kako dobro isplatiti onim investitorima koji znaju dobro izabrati u koje akcije sada treba uložiti.
Njemački Siemens je u 2011. ostvario ukupni prihod od 74 milijarde evra. Najveći dio prihoda ostvaren je u zemljama koje nisu zahvaćene krizom, a 12 odsto prihoda ostvareno je na kineskom i indijskom tržištu. Kompanija nije u dugovima, što znači da može preživjeti kroz ovo krizno razdoblje.
Daimler je još jedna njemačka kompanija koja se uspješno probija na kineskom tržištu. U posljednjem kvartalu u Kini je prodato 18 odsto od ukupnog broja automobila marke Mercedes, a više od polovine Daimlerovih kamiona prodato je širom Azije i Južne Amerike. Trenutna cijena Daimlerove akcije je 45 dolara.
Španski gigant Telefonica ostvaruje samo trećinu prihoda na domaćem tržištu, a 47 odsto od ukupne zarade ostvareno je u zemljama Južne Amerike.
Unilever proizvodi hranu i sapun, a potražnja za takvim proizvodima je stalna. Menadžment Unilevera očekuje da će nova tržišta donijeti od 70 do 75 odsto prihoda do kraja ove decenije.
Turkcell Iletisim Hizmetleri najveća je turska kompanija za mobilnu telefoniju koja pokriva 54 odsto domaćeg tržišta. Po veličini je treća najveća telekomunikaciona kompanija u Evropi. Prednost Turkcella je u tome što je i evropska i azijska kompanija. Iako su se mnogi investitori povukli iz Turkcella, Investorplace.com predviđa da će u 2012. vrijednost akcija rasti, prenose agencije.