BEOGRAD, Pad kupovne moći stanovništva u Srbiji odrazio se izuzetno negativno na turistički promet u Srbiji, pa su tako od tri glavne destinacije, dvije zabilježile izuzetan pad broja noćenja u prva tri tromjesečja ove godine, ocijenio je ekonomski analitičar Saša Đogović.
On je naveo da je u banjama realizovano nešto više od 1,5 miliona noćenja, što je čak za 11,3 odsto manje nego u prvih devet mjeseci 2013. godine. Istovremeno na planinama je ostvareno 1,2 miliona noćenja , ili za 9.3 odsto manje. Te dvije turističke destinacije su u prva tri kvartala činila čak 56,2 odsto ukupnog broja noćenja.
Pri tome je udio domaćih gostiju u banjama iznosio čak 89,2 odsto.
– Ovi podaci potvrđuju da je opšte siromaštvo u zemlji, u kombinaciji
sa lošim turističkim perfomansama za privlačenje stranih turista, delovalo na ostvarivanje nepovoljnih turističkih rezultata na tom destinacijama – kazao je Đogović.
On je naveo da se tako loše tendencije prelivaju na ukupan turistički promet. Tu negativnu dinamiku, donekle amortizuje Beograd, koji je za devet mjeseci imao 980.000 gostiju, ili za 3,4 odsto više nego lani u istim periodu.
To je rezultat veće prepoznatljivosti Beograda kao turističke destinacije, ali i važnog administrativnog i poslovnog centra, pa je on zabilježio 808.000 noćenja stranaca, što je porast od 10,4 odsto i činilo je čak 82,5 odsto svih noćenja u gradu.
Đogović je naveo da se ne može računati na održiv i stabilan rast turizma, bez izgradnje saobraćajne, vodovodne i energetske infrastrukture, kao i hotelskih i ugostiteljskih kapaciteta, koji podrazumivaju i neke druge sadržaje.
– Samo uz jačanje javno-privatne inicijative i aktivniji rad resornog ministarstva na tom polju, mogu se stvoriti petpostavke za jači priliv stranih turista, a time osigurati i veći devizni priliv i održivije poslovanje, jer turistička tražnja neće više dominantno zavisiti od domaćeg gosta – zaključio je on. Tanjug