BANJALUKA, Za osam godina koliko postoji Komisija za koncesije BiH donijela je samo jednu odluku o dodjeli koncesije, ali to zaposlene u toj instituciji nije sprečavalo da godišnje potroše milione maraka.
Komisija za koncesije BiH se finansira iz budžeta institucija BiH u kojem je stavka za njeno poslovanje iznosila od 226.601 marku u 2005. do 1.076.151 KM u 2011. godini.
U izvještaju o finansijskoj reviziji Komisije za 2011. godinu navedeno je da su njeni članovi za korišćenje tri službena vozila navodili neprimjereno visoke troškove. Tako su za gorivo potrošili 13.145 maraka, za unajmljivanje parking prostora 960, a za materijal i usluge opravki i održavanja 11.498 maraka. Revizori su utvrdili da su usluge parkinga evidentirane i uz usluge pranja vozila za šta je potrošeno 705 maraka, dok je osiguranje vozila plaćeno 3.339 maraka.
Dva vozila na raspolaganju 24 časa imaju predsjedavajući Komisije i njegov zamjenik, a ova privilegija opravdana je “odgovornošću i prirodom posla”.
– Pregledom putnih naloga za vozila utvrđeno je da se oni uredno popunjavaju, ali se često navode neprimjereno visoki iznosi “loko” vožnje, te korišćenje vozila u neradne dane, odnosno tokom vikenda – utvrdili su revizori i dodali da je potrebno preispitati odredbe pravilnika koji daje pravo na korišćenje vozila 24 časa dnevno.
Za rukovodstvo, rad i troškove Komisije za koncesije interesovala se poslanik SNSD-a u Predstavničkom domu Parlamenta BiH Dušanka Majkić, koja je na jednoj od sjednica postavila poslaničko pitanje posvećeno radu te institucije.
Predsjedavajući Komisije Hamed Mešanović pokušao je da objasni svrhu postojanja te institucije.
– Kada je u pitanju dodjela koncesija koje su u nadležnosti BiH, Savjet ministara BiH donosi odluke o vrsti, predmetu i obimu koncesije koja se dodjeljuje, a potvrđuje je Parlament BiH – naveo je Mešanović.
On je dodao da koncesiju dodjeljuje ministarstvo ili drugi organ koji odredi Savjet ministara.
– U slučaju zajedničke nadležnosti BiH i entiteta ili Brčko distrikta nadležni organi usaglašavaju uslove i oblik dodjele koncesija – istakao je Mešanović ne objasnivši šta onda radi Komisija na čijem je čelu.
Dodao je da je u proteklom periodu donesena samo jedna odluka o dodjeli koncesije na izgradnji autoputa na koridoru 5C koju Parlament BiH nije potvrdio.
Mešanović se pravdao i činjenicom da koncesije iz zajedničkih nadležnosti, i pored više zahtjeva za dodjelu, još nisu usaglašene od strane nadležnih institucija i nisu zvanično dostavljene Zajedničkoj komisiji za koncesije na razmatranje i odobravanje.
Komisija djeluje u dva slučaja – u svojstvu Komisije za dodjelu koncesija BiH i u svojstvu Zajedničke komisije za koncesije.
I u jednom i u drugom slučaju su angažovani Hamed Mešanović iz Travnika, Milomir Amović iz Sokoca, Đoko Slijepčević iz Banjaluke, Mensur Šehagić iz Vlasenice, Ivo Andrić iz Živinica, Anto Matić iz Livna i Mustafa Ramić iz Brčkog. Trenutno je u toku sprovođenje procedure izbora članova Komisije kojima su mandati istekli.
Troškovi Komisije za koncesije BiH od početka njenog rada
Godina Trošak (KM)
2005. (od 1. maja) 226.601
2006. 687.998
2007. 810.594
2008. 925.990
2009. 999.838
2010. 1.014.610
2011. 1.076.151
Ukupno 5.741.782
Glas Srpske