BEOGRAD, Tri organizacije potrošača u Srbiji zatražile su danas od države da uzme u obzir predložene primjedbe na novi zakon o zaštiti potrošača.
Predsjednica Asocijacije potrošača Srbije Edina Popov izjavila je na konferenciji za novinare da ne bi bilo dobro da prijedlog zakona bude usvojen prije nego što te organizacije budu upoznate sa njegovim sadržajem.
Kako je rekla, za sada one ne znaju šta je od njihovih prijedloga prihvaćeno i uključeno u novi zakon o zaštiti potrošača.
“Dobre strane zakona su uvođenje evropske direktive, pokušaj da se pravda učini dostupna potrošačima i da se reguliše pitanje položaja organizacija potrošača”, rekla je Popov.
Ona je dodala da, međutim, predložena rješenja ne štite dovoljno ekonomske interese potrošača, niti obezbjeđuju njihov ravnopravan položaj.
“Ne omogućava se ostvarivanje prava potrošača na samoorganizovanje i predstavljanje”, rekla je Edina Popov i istakla da je potrebna nezavisnost Centra za rješavanje potrošačkih sporova.
Kako je navela, nije uređen odnos između zakona o zaštiti potrošača i drugih zakona koje takođe uređuju tu oblast, tekst zakona je preobiman i nedovoljno sistematičan i nerazumljiv.
Predsjednik Centra za zaštitu potrošača Forum iz Niša Jovan Jovanović rekao je da očekuje da će novi zakon o zaštiti potrošača postaviti visoke standarde za sve učesnike na tržištu i dodao da je u to važno uključiti i djelatnost javnih preduzeća.
Predsjednik Pokreta potrošača Beograd Petar Bogosavljević izjavio je da je državi podnijeto oko 30 primjedbi, koji se mogu podijeliti u tri grupe.
Kako je rekao, predloženo je da pri Vladi bude formiran Savjet za zaštitu potrošača, drugi dio primjedbi se odnosi na nadležnosti definisanja potrošacke politike kao osnove za regulaciju odnosa, a treći na način organizacije potrošača i finansiranje aktivnosti.
Javna rasprava o nacrtu zakona o zaštiti potrošača je u toku, a njegovo usvajanje, prema ranijim najavama iz Ministarstva trgovine, očekuje se do kraja godine.