SARAJEVO, Telekom operateri u BiH na fiksnom i mobilnom tržištu još imaju monopolistički položaj, a Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) u BiH nema dovoljno ovlaštenja da ih disciplinuje u smislu zaštite potrošača dok ne zažive standardi EU za zaštitu potrošača u svim oblastima, pa tako i u telekomunikacijama.
Jan Volden sa londonskog Univerziteta “Kvin Meri” kaže da to konkretno znači da, ako korisnik telekoma želi da promijeni operatera, operater je dužan da to uradi u roku od jednog dana, za 24 časa. “A to podstiče servisne provajdere da poboljšaju usluge kako bi zadržali korisnika”, navodi Volden, a prenosi “Slobodna Evropa”.
Generalni direktor RAK-a BiH Kemal Huseinović smatra da se u oblasti regulacije telekom operatera može uraditi još mnogo toga kako bi se ojačali kapaciteti RAK-a u smislu provođenja regulatornih aktivnosti i harmonizacije s praksom EU.
Prema njegovim riječima, regulator djeluje na više polja kada je riječ o zaštiti interesa korisnika.
“Prvi je razlog konkurencije, znači, regulator treba da omogući širem broju ponuđača usluga iz oblasti komunikacija da se prezentuju na tržištu, ponude građanima usluge i omoguće im izbor – kada je riječ o kvalitetu usluga i cijena. Onaj dio koji građani najčešće smatraju zaštitom prava potrošača jeste dio koji se tiče trenutka kad dobiju račune za koje im nije jasno šta znače. I tu postoji, naravno, mogućnost da se obrate Regulatornoj agenciji, ali i drugim institucijama sistema i operateru samom, koji je dužan da da objašnjenje”, objasnio je Huseinović.
Prilagođavanje evropskim standardima podrazumijeva slobodno tržište, konkurenciju i otvorena ulaganja bez opstrukcija, te nezavisan rad RAK-a. Proces akreditovanja, kao jedan od standarda EU za zaštitu potošača u svim oblastima, pa tako i u telekomunikacijama, trebalo bi da zaživi i u BiH.
“Mi sa uslugama telekomunikacija nemamo direktan kontakt. Mi ćemo imati sigurno s njima kontakt kada budemo akreditovali inspekcijska tijela koja kontrolišu njihov rad. Tada ćemo imati priliku da vidimo – prvo da li inspektori to rade u skladu sa zakonom. Pogotovo će biti ključno da li pružaoci usluga, u ovom slučaju operateri, daju usluge onako kako su propisane evropskim pravilima transponovanim u propise BiH”, rekao je zamjenik direktora Instituta za akreditovanje BiH Miloš Marković.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Imate li išta pametnije pisati, ako nemate nemojte ni o monopolu ove grane i mnogih, a posebno o ovim kojekakvim državnim ”Agencijama” koje se ne mješaju u svoj posao, kao i mnoge druge ”žmure” dok ovi love u motnom o ojadiše ovaj narod. samo šta rade sa ovim o91 i drugim brojevima prevaranti, a Agencija ne reaguje,
poz