BANJALUKA, Gdje se mogu nabaviti drva i po kojoj cijeni, kada su mjesečeve mijene, pošaljite mi poštara u tačno određeno vrijeme, te koji parfem kupiti, samo su neke od neobičnih informacija i usluga koje građani traže putem službe informacija “Call centar” “Pošta Srpske”.
Neki građani kao da zaboravljaju ili zaista ne znaju da pozivom na broj 1370 “Call centar” nudi usluge pružanja informacija o pravnim i fizičkim licima, brojevima telefona, adresama i slično, te pitaju sve što im padne na pamet.
Dešavalo se i da pojedini građani operatere pitaju, recimo, da li je neki pjevač narodne muzike živ ili koliko košta avionska karta za Australiju iz Beograda.
Ozbiljno poslovanje ponekad “razbijaju” i šaljive situacije, kao kada se na telefonski poziv operater predstavio “Dobar dan, Mirjana na telefonu, izvolite…”, a osoba sa druge strane žice je zbunjeno odgovorila: “A kako znate kako se ja zovem ?”
Vrlo neobičan poziv je i kada klijent traži sve klesare za nadgrobne spomenike. Zanimljiv je i poziv klijenta koji je tražio broj telefona restorana “Kotlić” u Banjaluci.
Nakon što je operater vidio da restorana pod tim imenom nema, pitao je klijenta misli li, možda, na restoran “Ognjište”, na šta je klijent potvrdno odgovorio, objašnjavajući da je mislio da se restoran zove “Kotlić” jer je na reklami restorana slika kotlića.
Jedan od smješnijih poziva je, kako navode iz “Call centra”, i onaj kada je korisnik tražio broj mobilnog telefona određene osobe, ali pošto u “Call centru” imaju samo fiksni broj, rekli su mu da mobilnog nema, ali je korisnik uporno tvrdio da ima, gdje mu je operater govorio da vjerovatno ima, ali nije javno registrovan.
Korisnik je ne odustajući tvrdio operateru: “Ima, ima mobilni, vidio sam da ga nosi.”
Jedan klijent je istakao tokom poziva da treba da kupi parfem, pa je od operatera tražio da mu preporuči neki kvalitetan, dok je jedna klijentkinja tražila da joj poštar ponovo dostavi pošiljku, ali tačno u 10 časova, jer je poslije odsutna.
Među šaljivim pozivima u “Call centru” spominju i onaj kada je muškarac tražio savjet da li može da izvrši operaciju u Bijeljini, budući da mu je sva rodbina tamo, a inače stanuje u Banjaluci.
Komentarišući ove situacije Ranka Perić, sociolog, kazala je da problemi nastaju jer građani nisu dovoljno upućeni za šta služe ti kratki brojevi.
“Kada u novinama izađu članci o doniranju novca za nekog bolesnog ili za obnavljanje nekog hrama, navode kratki broj, gdje će pozivom donirati marku, pa tako i građani misle da pozivom na broj 1370 mogu da dobiju neobične informacije ili savjete”, navela je Perićeva.
Ona je istakla da neobične i smiješne informacije najviše traže djeca koja nisu upućena ili koja to rade iz zabave dok im roditelji nisu kod kuće. Nezavisne novine