NJUJORK, Poslije pritiska mnogih izdavača, a posebno medijskog magnata Ruperta Mardoka, najpopularniji svjetski pretraživač “Gugl” objavio da će im izaći u susret povodom zahtjeva da se ograniči besplatan pristup njihovim sadržajima.
“Gugl” je inicijativom da će ubuduće korisnici najvjerovatnije morati da se ograniče na pet naslova dnevno pokazao početkom decembra da želi da sarađuje sa izdavačima.
Direktor “Gugla” Erik Šmit naveo je u članku u “Vol strit džurnalu” da izdavači moraju da nađu nove načine da zarade od vijesti na svjetskoj mreži, uključujući i tradicionalni model oglašavanja na Internetu, kao i pristup sadržajima na osnovu pretplate.
“Suočeni sa smanjenim prihodima i izvorima, frustrirani vlasnici novina traže nekoga koga će da okrive. Većina tog bjesa je trenutno usmjerena ka ‘Guglu’, za koji mnogi medijski vlasnici smatraju da samo izvlači korist za sebe iz poslovnih veza i ništa im ne pruža za uzvrat. Činjenice su, kako vjerujem, potpuno drugačije”, ocijenio je direktor Šmit.
Šmit je dodao da oglasi, koji idu uz članke koje čitaju korisnici “Gugl njuza”, čine samo mali dio ukupne zarade “Gugla”.
Šmit je naveo da “Gugl” priznaje da je teško novinama da zarade od “onlajn” sadržaja, prenose svjetske novinske agencije.
“Gugl” je objavio da je izabrao 24 nova izdavača koja bi učestvovala u njegovom eksperimentalnom servisu “fast flip” kojim bi se obezbjedio novi i brži “interfejs” za čitanje novinskih sadržaja na Internetu.
Trenutno na tom servisu “Gugl” ima skoro 100 listova, magazina, blogova i drugih novinskih izvora, među kojima su dnevnici “Njujork tajms” i “Vašington post”.
Predsjedavajući “Blumberga” Peter Grauer je izjavio za “Fajnenšl tajms” da ta specijalizovana novinska agencija razmatra da li da počne da naplaćuje svoje onlajn sadržaje.
“Gugl” je, takođe, sa “Njujork tajmsom” i “Vašington postom” pokrenuo novinski servis koji pomalo liči na novinsku agenciju, gdje se osnovne vijesti stalno osvježavaju sa novim informacijama.