Međutim, u međuvremenu se na ulicama BiH pojavljuju vozila s natpisima “obuka” koja nisu legalna u saobraćaju, govori nam član Upravnog odbora Asocijacije autoškola BiH Zdravko Ilić.
“Autoškole nemaju pravo koristiti ovakva obilježja. Tek od 2019. će se početi primjenjivati nova pravila. Danas su mnogi počeli koristiti ta obilježja kako bi privukli pažnju i njih bi trebao neko sankcionisati. To su ljudi samovoljno promijenili. To nisu legalna vozila u saobraćaju”, kazao nam je Ilić.
Iz Ministarstva transporta i komunikacija govore nam kako su okončane konsultacije za Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o ispitima za vozače.
“Po objavi ovog pravilnika Ministarstvo je imalo obavezu predložiti Vijeću ministara BiH odluku o minimalnom kriteriju za izračunavanje cijene osposobljavanja, što je aktivnost koja se trenutno provodi, odnosno nacrt odluke je u izradi”, kazali su nam iz Ministarstva transporta i komunikacija BiH.
Ilić nam je otkrio kako je predložena cijena od 30 KM po jednom času za polaganje vozačkog ispita. Inače, godinama je bila zaštićena cijena od 20 KM po času, ali Ilić podsjeća kako su zbog slabe kontrole autoškola koje ne plaćaju porez cijene pale i na 10-15 KM po času.
Podsjećamo, povećanje cijena vozačkih ispita tražila je Asocijacija autoškola BiH u namjeri da zaštiti najnižu cijenu jednog časa kao osnove za oporezivanje.
“Novi cjenovnik bi značio izjednačavanje cijena polaganja vozačkih ispita u našoj zemlji. Broj časova ostaje isti, iako smo imali prijedlog da se fond poveća za pet dodatnih sati, što bi mnogo značilo kandidatima”, kazao nam je Ilić.
Cijene vozačkih ispita variraju u BiH. Kada je cijena od 20 KM po času prestala biti zaštićena, pojedine autoškole nudile su obuku i za 150 KM. Za polaganje vozačkog ispita u FBiH kandidati danas moraju izdvojiti blizu 1.150 KM, dok su u RS cijene dosta niže.
“Toliko se povećava kriterij na uslovima vozila, od strukture, starosti, težine, širine i slično. Instruktori su ograničeni na rad od osam sati i sve je to dobro, ali to mnogi rade poslije posla i po deset sati, ali to niko ne kontroliše, zbog čega su registrovane i autoškole koje godinama uspješno posluju doista ugrožene”, dodaje Ilić.
Iz Asocijacije autoškola BiH podjsećaju kako se stanje u saobraćaju u našoj zemlji pogoršava svaki dan, zbog čega je potrebno posvetiti posebnu pažnju prilikom obuke kandidata.
“U prvom kvartalu ove godine u RS imamo devet poginulih osoba više. Mislim da je to velika sramota. Obuka je postala obična dresura i ne vodi se nikakva evidencija o tome ko obučava nove vozače. Vrijeme je da se to zaštiti jer obuka vozača je djelatnost od posebnog društvenog značaja. Ja nisam nikog vidio da se kači za cijene ljekarskih pregleda i državnih ispita, a ne u ovoj oblasti gdje nam ljudi stradaju zbog nepoštivanja pravila u saobraćaju”, naglasio je Ilić.
Novi cjenovnik polaganja vozačkih ispita trebao je izaći prije godinu, ali, kako saznajemo, ipak bi se mogao početi primjenjivati tek od 2019. godine.
Poskupljenje vozačkih ispita autoškolama koje su spuštale cijene moglo bi donijeti manjak kandidata, dok autoškole koje godinama uspješno posluju vjeruju kako će se poskupljenjem riješiti konkurencije. Klix