OSLO, Norveški proizvođač električnih vozila “Tink global” (Think Global) planira širenje na američko tržište i izabrao je Indijanu za podizanje nove fabrike, prenosi specijalizovani internet portal “Autonjuz”, navodeći da će više detalja biti poznato u narednih nekoliko sedmica.
Uprava “Tink globala” je podnijela molbu američkoj vladi za dobijanje kredita iz fonda koji je osnovan ove godine za promociju proizvodnje ekoloških vozila sa smanjenom potrošnjom goriva.
Čarls Gesenhajmer, predsjednik i direktor američke kompanije “Ener1”, koja se bavi proizvodnjom litijum-jonskih baterija i drži 31 odsto akcija u “Tink globalu”, potvrdio je izvještaje da će norveška kompanija lansirati vozila u SAD, gdje namjerava da otvori fabriku i tehnički centar.
“Ener1” je ove godine kupio je akcije u norveškoj firmi, nakon što je “Tink” zatražio svjež novac za preživljavanje i za izlazak iz sudske zaštite od bankrota.
Dogovoreno je da “Ener1” uloži 18 miliona dolara u tri faze i da tri miliona duga pretvori u akcije koje imaju pravo prvenstva. Ukupno, “Tink” je prikupio 47 miliona dolara od nekoliko investitora, uključujući finski “valmet automotiv” i novac iz fonda norveške vlade kojim se podržavaju ulaganja u “zelene” tehnologije.
“Tink global” je osnovan 2003. godine, kada je “Ford” prodao svoju jedinicu za proizvodnju električnih vozila jednoj norveškoj kompaniji.
Prema ranijim najavama njihove uprave, mali automobil na baterije naći će se od sljedeće godine na američkom trzištu, sa očekivanom prodajom 30.000 do 50.000 vozila godišnje, kada proizvodnja krene i kada se uspostavi prodajna mreža.
U Norveškoj “Tink” nastoji da dostigne godišnju proizvodnju od 10.000 vozila kako bi zadovoljio sve veću potražnju u Evropi.
Prvi proizvod kompanije u SAD biće “tink siti”, električno vozilo sa četiri sjedišta koje može da pređe 175 kilometara s jednim punjenjem baterija. Do 2010. godine, kompanija planira da ponudi veće vozilo “tink oks”.
Novi “tink siti” koštaće najmanje 25.000 dolara i namjenjen je prije svega stanovnicima gusto naseljenih velikih gradova za odlazak na posao i povratak, uz punjenje baterija preko noći.
Štedljivi hibridni automobili koje izrađuju “Tojota” i “Honda” doživljavaju rekordnu prodaju zahvaljujući kombinaciji motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih motora, čime se postiže velika ušteda goriva.
Ima, međutim, još nekoliko manjih kompanija, kao što su “Aptera motors”, “Feniks motorkar” i “Tesla motors”, koje pokušavaju da privuku kupce električnih vozila sa direktnim punjenjem baterija “sa elekrtrične mreže”.