BERLIN – Iako se do sada vjerovalo da će Njemačkoj do 2030. nedostajati oko 76.000 vozača autobusa, njihovo udruženje autobuskih prevoznika (BDO) obračunalo je da će taj broj dostići čak 87.000.
U ovom trenutku prevoznicima nedostaje gotovo 7.800 ljudi.
“Kao dio zaokreta u prometnoj industriji, moramo biti spremni na udvostručenje broja putnika”, kaže Patrik Oršulko, službenik za pravna pitanja i turizam u BDO.
Mnoge su prevozničke kompanije morale prijeći na skraćeno radno vrijeme tokom pandemije korona virusa, jer putovanja autobusima na duge relacije nisu bila moguća.
Mnogi su vozači stoga napustili prevozničku industriju i pogoršali ionako hroničan nedostatak radne snage. Mnoge su kompanije zbog toga bile primorane odbiti određena putovanja ili učešće na tenderima.
Udruženje poziva na pojednostavljenje propisa i smanjenje birokratije pri školovanju vozača autobusa.
U Njemačkoj je obuka podijeljena u dva dijela: prvo, budući vozači moraju imati vozačku dozvolu za autobus. Potom moraju završiti tzv. stručnu obuku za vozača koja im omogućuje prevoz putnika.
BDO stoga zahtijeva da se ove dvije obuke kombinuju. Uz „2 u 1“ obuku vozači autobusa nakon teorije i praktičnog ispita bili bi spremni za akciju“, stoji u saopštenju udruženja.
U Baden-Württembergu kao vozač autobusa možete računati na najveća mjesečna primanja od oko 3.122 evra. Najnižu platu ima vozač autobusa u Saskoj s prosječnim bruto mjesečnim primanjima od 2.736 evra.
Plate se razlikuju dakle, ovisno u kojoj saveznoj zemlji živite, ali i o poreskom razredu, kao i dužini radnog staža.
Prema informacijama sa specijalizovanih portala za plate, vozač autobusa ima mjesečnu bruto platu od 2.535,72 evra. Dakle, satnica iznosi 15,82 evra, a prosječni godišnji prihod 30.428,60 evra.
Vrlo je važno navesti kako vozači u Njemačkoj u budućnosti mogu očekivati veće plate.
Ako se udovolji sindikatima u dosta gradova u Njemačkoj vozači autobusa u sljedećem periodu mogu očekivati i do 500 evra veće plate. Fenix magazin