BERLIN – Nijemcima se domaći obrazovni sistem iz godine u godinu dopada sve manje, ukazuje novo izdanje studije Fondacije Deutsche Telekom.
U anketi koje je za studiju uradio institut Allensbach, samo 49 odsto ispitanika je obrazovni sistem opisalo kao veoma dobar ili dobar. To se poredi sa 56 odsto 2020. i čak 70 odsto 2018. godine.
Četiri petine ispitanika iz reprezentativnog uzorka je ocijenilo da se politika obrazovanjem ne bavi koliko bi trebalo, a 94 odsto da obrazovanje u politici treba da kotira visoko ili veoma visoko.
Devetoro od deset Nijemaca smatra da je obrazovanje jedan od stubova demokratije. Istraživanje u koje je agencija DPA imala uvid, međutim, ukazuje na sudar želja i stvarnosti.
Naime, dok je 91 odsto ispitanika ocijenilo da obrazovni sistem svima treba da pruži iste šanse, samo četvrtina njih misli da je Njemačka to obezbijedila.
Nešto manje od tri četvrtine ispitanika, njih 73 odsto, od obrazovnog sistema očekuje dobru pripremu za profesionalni život, ali samo 11 odsto ima utisak da to i čini.
Najviše ispitanika, 84 odsto, manjak nastavnog kadra je opisalo kao najveći problem obrazovnog sistema Njemačke. Po 73 odsto je to vidjelo u neadekvatnoj pripremi učenika za rad, odnosno prečesto ispadanje časova, a nedovoljno opšte obrazovanje je kao problem zaokružilo dvoje od troje ispitanika.